כמו בכל שנה, בנינו עם המועצה לצרכנות סל קניות המכיל 60 מוצרים, כאלו שכמעט כל בית בישראל קונה - בייחוד לקראת חג הפסח. בשרים, ירקות, פירות מוצרים כשרים לפסח וכמובן מצות – המוצר הכי נקנה בתקופה הזו. באילו רשתות עלו המחירים ובכמה – ובאיזו רשת דווקא נראתה ירידה במחירים? אלו הנתונים שנאספו ופורסמו היום (חמישי) לראשונה בתוכנית "חמש עם דפנה ליאל".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
הסל של רשת רמי לוי, עלה בשנה שעברה 420 שקלים לאותו סל המכיל 60 מוצרים. השנה, הוא כבר עולה 524 שקלים – עלייה של יותר מ-20%. את אותו סל קנינו ברשת ויקטורי בשנת 2019 ב-474 שקלים. והשנה? 524 שקלים.
גם רשת יוחננוף עלתה מ-521 שקלים ל-570, ושופרסל דיל במגמה זהה - 566 שקלים בפסח קודם ו-576 שקלים בימים אלה. ברשת יינות ביתן דווקא נראית מגמה הפוכה: מחיר הסל ירד מ-616.80 שקלים בפסח קודם ל-526.50 שקלים השנה – כמעט היחידה עם ירידה במחירים.
בימי שגרה אנחנו יכולים לבחור איפה לעשות את הקניות לחג, אבל הפעם, כוח המיקוד יורד – חייבים לקנות ליד הבית. בתקופה בה אנשים סגורים בבתיהם ולא יכולים לבחור באופציות הזולות, אין להם ברירה – כך לפעמים אנחנו נאלצים לקנות במחירים יקרים בסופרים שקרובים לביתנו.
נקודה נוספת שיש לשים אליה לב היא מגמת ההתייקרות גם ללא קשר לקורונה. לאורך השנה ראינו עליית מחירים בסופרים, החל ממוצרי מזון בסיסיים וחומרי גלם – שלקראת הפסח, מרוכזים כולם בסל אחד וההבדל ניכר לאורך השנה.