נתניהו ניסה לבטל את תעריפי המוניות החדשים, אלא שהמהלך בכלל לא אפשרי: לפני כמה שבועות נכנסו לתוקף תעריפי מוניות חדשים, שלטענת הנהגים פוגעים להם בהכנסה בכ-30%. התעריפים הוזילו משמעותית את הנסיעות הבין-עירוניות - וייקרו קלות את הנסיעות העירוניות. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

אחרי כניסת התעריפים לתוקף, יצאו נהגי המוניות למחאה - והצליחו לדחות את יישומם בפועל עד לסוף החודש הבא, בין היתר גם בעקבות פגישות של הנהגים עם ראש הממשלה נתניהו ושר התחבורה סמוטריץ'. אלא שכעת, נתניהו מנחה את שר האוצר כחלון ואת סמוטריץ' לחתום על צו מבטל את התעריפים החדשים האלה.

מחאת המוניות, הבוקר בירושלים (צילום: חדשות 2)
מחאת נהגי המוניות. ארכיון | צילום: חדשות 2

אלא שגורמים משפטיים מסרו לחדשות 12 שביטול התעריפים הללו כלל לא אפשרי, ושהצו "לא שווה את הנייר שעליו הוא כתוב" - מה שמעיד ככל הנראה על לחץ פוליטי מצדו של נתניהו, על רקע הבחירות הקרבות.

בטרם אותה הבהרה של הגורמים המשפטיים, מיהר יהודה בר-אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות הארצי, לברך על ההישג: "הגענו להסכמה עם ראש הממשלה ושר התחבורה על ביטול התעריפים. שר התחבורה החליט שהוא יעצור את כניסת התעריפים החדשים לתוקף זאת אחרי שהבין שהתעריפים פוגעים בנהגי המוניות ובנוסעים בתוך העיר ופוגעים אנושות בהכנסת הנהגים מחוץ לעיר". 

לדבריו של בר-אור, הצו המבטל את התעריפים החדשים אמור להיחתם עד יום שני, 10 בפברואר - זאת במקביל לכך שנהגי המוניות לא יחדשו את פעילות המחאה שלהם בשטח וברשתות החברתיות. "אם חלילה ראש הממשלה ושר התחבורה יחזרו בהם מהבטחתם, לא נשקוט ולא נעצור עד שנשיג את מה שסוכם", הבהיר.   

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: ״היות ועלו טענות על פערים מרכזיים בנוגע לנתונים על בסיסם גובשה הרפורמה, סיכם ראש הממשלה עם שרי האוצר והתחבורה כי יש לקיים בחינה מקצועית נוספת של מרכיבי התוכנית".