פעילים בשוק ההון מעלים ספקות רבים לגבי יכולתה של אשת העסקים וחברת הכנסת לשעבר, פנינה רוזנבלום, להצליח בהנפקת ה-IPO, שאותה היא מתכננת לבצע בישראל לחברת מוצרי הקנאביס PRC) Pnina Rosenblum Cannabis).
רוזנבלום תיכננה להנפיק את החברה לפני כמה חודשים לפי שווי של כ-150-120 מיליון שקל - אבל כיום, לאחר שיחות שקיימה עם משקיעים פרטיים, שווי החברה שלפיה היא עומדת לגייס 25 מיליון שקל התכווץ לכ-100-90 מיליון שקל. זאת, לאחר שרוזנבלום החליטה להכניס לתוך החברה גם את הפעילות המסורתית שלה - מוצרי הקוסמטיקה שאותם החלה לשווק לפני 35 שנה - פעילות שכלל אינה קשורה לתחום הקנאביס.
רוזנבלום חשפה מול המשקיעים כי פעילות מוצרי הקוסמטיקה של החברה בבעלותה מגלגלת בשנה מחזור מכירות בהיקף של 13 מיליון שקל מ-26 מוצרים, ובהם קרמים, דאודורנטים וחומרי טיפוח לשיער, אשר מניבים לחברה הפרטית EBITDA (רווח תפעולי תזרימי בניכוי הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות) של 2.5 מיליון שקל.
את חברת הקנאביס PRC ייסדה רוזנבלום ב-2017, אולם נראה כי היא פיספסה במעט את הרכבת בכל הנוגע להנפקתה. היא לא בחרה עדיין חתם ואף משקיע לא נתן הבטחה שישים כסף, על אף רשימת המפורסמים שבה רוזנבלום מנסה לנופף, הכוללת בין השאר את עדי צים, טדי שגיא וחיים הורביץ.
ענף הקנאביס כיום כבר לא נהנה מהתקופה הבועתית שבה נסחרו המניות עד למארס האחרון. המשקיעים כבר לא רצים לרכוש מניות, ובוחנים ביתר קפידה את טיב החברה ויכולתה להתמודד בשוק, שצפוי לגלגל בעתיד מיליארדי דולרים.
האם רוזנבלום תשכנע את המשקיעים?
לא ברור כיצד רוזנבלום תצליח לשכנע שמוצרי הקוסמטיקה שלה - שבהם משולבים CBD (מרכיב קנבינואידי לא ממסטל) - מיוחדים לעומת מוצרים אחרים שמשווקים באירופה. מקור בענף הקנאביס מציין כי "ייצור קוסמטיקה מקנאביס או CBD הוא אחד מהדברים הקלים ביותר בתחום, וכי יש לזכור שלרוזנבלום אין כל שם באירופה, ובישראל עדיין אסור לשווק ולמכור מוצרי CBD". פעילי הקנאביס מחזיקים בדעה שה-CBD הוא אנטי דלקתי, אנטי בקטריאלי, מרגיע את העור, מפחית כאב ומאט הליכי הזדקנות.
רוזנבלום תצטרך לשכנע את המשקיעים שיש לחברה מחקר ופיתוח ייחודי ושפורמולות הקנאביס - שעליהן עבדה מ-2017 המיועדות לקרם הפנים והצערת העור של שבעת המוצרים, אשר לדעתה היא תוכל לשווק באירופה החל מ-2020 - מייצרות יתרון יחסי מול ענקיות קוסמטיקה אחרות בעולם.
העובדה שאין לחברה מכירות, לא מנעה מרוזנבלום לצפות ששיעורי הרווחיות של המוצרים יהיו גבוהים מ-50%. את הפעילות באירופה היא מתכוונת לבצע באמצעות חברת בת, שלדבריה יש לה רישיונות לייצור ושיווק מוצרי קוסמטיקה מבוססי CBD בקנדה ובאנגליה, וכן היא צופה שעד סוף 2019 יתקבלו רישיונות גם בארה"ב. הרישיונות הם לתקופה של חמש שנים, ובכוונתה להרחיב את סל המוצרים ב-2021 למוצרי מזון מבוססי CBD. כמו כן, לחברה שיתוף פעולה עם מפעל אנגלי (שאת שמו לא חשפה) שכנראה מייצר גם למתחרים אחרים מוצרי קוסמטיקה.
את העניין השיווקי סגרה רוזנבלום באמצעות פלטפורמת המסחר של לארי קינג. היא הסבירה כי חתמה עם החברה של קינג הסכם הפצה ושיתוף פעולה לשיווק מוצרי הקוסמטיקה מבוססי CBD לגיל השלישי וכן הסכם מכירה עם חברת SHI, שבשליטת קינג. חברתו של קינג התחייבה לממן הקמת אתר ישראלי בעברית, במקביל לאתר הבינלאומי, והיא תשווק באופן בלעדי את מוצרי הקוסמטיקה של רוזנבלום. מהאתר תניב חברתו של קינג 30% מהרווחים.
עוד מתכננת רוזנבלום למכור את המוצרים באמצעות הפלטפורמות של ענקיות האינטרנט האמריקאיות אמזון ואיביי, שלדבריה חתמה עמן הסכמים לשנה, שאמורים להיות מוארכים באופן אוטומטי. עוד מתנהל כעת מו"מ לשיתוף פעולה עם פלטפורמת המסחר הקנדית נמסטה - המתמחה במכירות של מוצרי קנאביס. זוהי חברה בורסאית ששוויה 130 מיליון דולר, הפועלת ב-20 מדינות ומוכרת מוצרים ל-1.5 מיליון איש. מערך השיווק של רוזנבלום מתכנן למכור גם באמצעות PayTV ב-2020.
נכון לעכשיו לא ברור כמה כסף מההנפקה מיועד להיות מושקע בחברה וכמה כסף תרצה רוזנבלום לקחת הביתה בתמורה להכנסת הפעילות של החברה הפרטית, אולם אין ספק שנראה פרטים נוספים וחשובים בתשקיף, ביום שבו הוא ייכתב ויפורסם.
לקריאת הכתבה המקורית באתר The Marker
לכתבות נוספות:
>> המפגש הסודי במשרדי גוגל - ואורחת הכבוד שמסרבת למסור פרטים
>> אחרי הביקורת - האם הצעדים החדשים להקלת הפקקים בנתיב פלוס יועילו?