מבצעי סוף השנה, דוגמת יום הרווקים הסיני ובלאק פריידי, יצרו באופן צפוי עומסים במשלוחים של חבילות מחוץ לארץ לישראל. אך לאחרונה, נראה שהעיכובים הרבים גרמו למספר אתרי קניות להחליט להפסיק לשווק דרך מוסד ישראלי ותיק ומוכר – דואר ישראל.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
שנת 2019 צפויה להסתיים עם לא פחות מ-68 מיליון הזמנות ישראליות מחו"ל, כמות שתפסה חברות שילוח גדולות לא מוכנות. בעשור האחרון חלה עלייה מטאורית בהיקף ההזמנות מחו"ל: מהזמנות בשווי של כמיליארד ₪ ב-2010 ליותר מ-13 מיליארד ₪ של חבילות ב-2019.
iHerb הוא אתר אמריקני המשווק מוצרי טיפוח, ויטמינים, קוסמטיקה ותוספי מזון ברחבי העולם. על פי ההערכות, יותר מ-80 אלף ישראלים עושים שימוש באתר מדי חודש. להפתעתם, גילו בימים האחרונים המשתמשים הישראלים הודעה חדשה באתר, שמודיעה כי שירות המשלוחים לישראל הושבת ללא הגבלת זמן. זאת, עקב העובדה שהשירות הישראלי אינו עומד "בסטנדרטים הגבוהים" של האתר. משמעות ההודעה – האמריקנים הפסיקו לעבוד עם דואר ישראל.
לצד תלונות על משלוחים שלא הגיעו ליעדם, ישראלים רבים התלוננו גם על חוסר ההיענות של דואר ישראל לפניות, הן בשירות הטלפוני והן ברשתות. על פי העדויות, בחלק מהמקרים זמני ההמתנה עלו על יותר משעה, ולעיתים אף הגיעו לשלוש וחצי שעות.
תגובת דואר ישראל:
"התקופה שאחרי החגים היא העמוסה בשנה בכל העולם ואנו מטפלים בעומסים, בחודש האחרון תגברנו את מיון החבילות במאה עובדים נוספים, פעילות המוקד הטלפוני הוארכה והוא תוגבר. באשר לאתר IHERB לא התקבלה בחברתנו כל הודעה".