ההשקה של אמזון קרובה מתמיד, והיא תחל להפעיל את הגרסה המקומית של האתר בשבועות הקרובים.
ענקית המסחר עדיין אינה מציגה תאריך רשמי, אך במייל ששלחה למוכרים ישראלים היא ציינה כי עליהם להיערך לקראת פעילות (מלאי, מחיר, יכולת מכירה, מבצעים ושילוח) מהשבוע של 12 בספטמבר. סביר להניח שההשקה הרשמית תהיה זמן קצר לאחר מכן, ככל הנראה לקראת סוף ספטמבר.
אמזון לא תעלה עד שכל הפינות הטכניות והרגולטוריות ייסגרו, ואחת מהן היא מספר המוכרים הישראלים ומגוון ההיצע שלהם. כלומר, אמזון לא תסתפק רק בכמה מאות מוכרים ישראלים, היא גם מבקשת שיימכרו דרכה פורטפוליו מגוון - מעכבר למחשב, דרך צעצועים לילדים, קוסמטיקה ועד לפטופים ומוצרי מטבח. "הם לא מוכנים שייווצר מצב שבו לקוח נכנס לאתר, מקליד שם של מוצר - ולא יהיה להם מוכרים ישראלים שיספקו אותו", מסביר ממקור שעובד צמוד לחברה.
אמזון מתכוונת לפתוח גרסה מקומית של האתר שלה בעברית עבור לקוחות ישראלים (מוכרים וקונים), אך בשלב זה היא לא מתכננת לפתוח בישראל מחסנים לוגיסטיים, ולכן מדובר בכניסה חלקית. המשמעות היא שאמזון לא תספק את הסחורה באופן ישיר לצרכנים הישראלים, אלא תשמש בעיקר פלטפורמה למוכרים.
אמזון מגדירה את שיטת המכירה בישראל (Fulfillment By Merchant - FBA). מדובר בשיטה שבה המוכר אחראי על האספקה ללקוח, זיכויים והחזרות מוצרים - לפי מדיניות ההחזרות של אמזון. זאת בניגוד לשיטת FBA, בה אמזון אחראית על כל שרשרת האספקה ללקוח.
אמזון ידועה כמחוללת תחרות ושינוי בכל שוק אליו היא נכנסת. היא מגדירה מחדש סטנדרטים של שירות לקוחות - בין אם זה במשלוח, בזיכויים מהירים, באמינות, במגוון ובמחיר. כבר כעת החברה דורשת מהמוכרים בישראל להציע זמן הובלה של חמישה ימים לכל היותר בתוך ישראל.
בתוך כך, היא ממליצה ומדרבנת את המוכרים דרכה להציע משלוח חינם, ומחיר תחרותי יותר. ככל שהמוכרים ייענו ליותר דרישות, כך הנראות שלהם תהיה גבוהה יותר - הם יופיעו במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש - מה שיוביל ליותר מכירות. זו שיטה שמעוררת תחרות בתוך אמזון, וסביר כי תזלוג גם לשאר השוק.
יודעים מה הסיפור הבא של mako כסף? כתבו אלינו money@mako.co.il
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:
גם המזגן לא עזר: הקניונים מלאים אבל המכירות ביולי־אוגוסט המשיכו לרדת
האפליקציה הסינית הזו כובשת את העולם – אבל מסכנת את הפרטיות שלכם