סימן נוסף להידרדרות היחסים המדיניים בין ישראל למצרים?חברת התעופה הישראלית אל-על הודיעה כי לראשונה מאז חתימת הסכם השלום עם מצרים בכוונתה להפסיק את הטיסות לקהיר - כך מפרסם הבוקר העיתון "מעריב".
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
במכתב ששיגר לאחרונה מנכ"ל החברה, אליעזר שקדי, לשר החוץ אביגדור ליברמן הסביר כי המצב הביטחוני ועלויות האבטחה הכבדות לא מאפשרות לחברה להמשיך את הפעלת הקו. "לנוכח המצב הביטחוני הרגיש במצרים, אל-על תידרש להיערכות מיוחדת אשר גם לה עלויות ניכרות", כתב שקדי.
מאז הדחת נשיא מצרים לשעבר, חוסני מוברק, החלה החברה להפעיל את הקו לצרכים מסחריים בלבד ובמתכונת מצומצמת. לדברי שקדי, סיבה נוספת לחוסר הכדאיות בהפעלת הקו היא מיעוט הנוסעים בשנים האחרונות.
"בהיעדר הצדקה מסחרית ונוכח העלות הכלכלית הכרוכה בהפעלת קו זה אין באפשרותה של אל-על להמשיך לשאת בהוצאות כבדות אלה, ולכן בכוונתה להפסיק את הפעלת הקו לקהיר באופן מיידי", הבהיר מנכ"ל החברה במכתבו.
חברת אל-על החלה בהפעלת הקו לקהיר ב-1979, מייד עם חתימת הסכם השלום עם מצרים. במשך השנים עם הפחתת מספר התיירים הישראלים שנוסעים למצרים הקו הפך ללא רווחי, אך כל עוד אל-על הייתה חברה ממשלתית היא נאלצה להפעיל אותו לצרכים מדיניים. עם הפרטת החברה, משרד החוץ ביקש מהחברה להמשיך ולהפעיל את הקו, למרות היותו קו לא רווחי. לאחר המתקפה על השגרירות הישראלית ופינוי רוב הסגל הדיפלומטי מהמדינה בשנה שעברה מספר הנוסעים בקו הפך למעשה לאפסי, במקביל להגדלה בהוצאות הביטחון בנמל התעופה בקהיר, כשאל-על מממנת חלק ניכר מהן.
ההפסדים הכבדים שאל-על ספגה בשנה שעברה גרמו להנהלת החברה לסגור קווים שאינם רווחיים, אך הקו לקהיר המשיך לפעול, עד עכשיו. כעת, רק חברת אייר סיני המצרית טסה מקהיר לת"א - חברת בת של החברה הלאומית איג'יפט אייר. החברה הוקמה כדי שאיג'יפט אייר עצמה לא תיראה כמי שטסה לישראל. מחברת אל-על סירבו להגיב לידיעה.
בהכנת הכתבה השתתף יונתן בייסקי