חיל השלישות עובר מהפכה בכל הקשור לשמירה על קשר עם אנשי המילואים. כבר בעוד שלושה חודשים יוכלו חיילי המילואים לבצע פעולות שונות באמצעות האינטרנט, בכללן קבלת החזרי תשלום, עדכון פרטים ואף בקשה לדחיית מילואים. אם זה לא מספיק, בשלישות מתכוונים לפתוח גם ערוץ נוסף לתקשורת - עדכונים באמצעות מסרונים.
ניסוי מוצלח ראשון בשדרוג אופן התקשורת עם חיילי המילואים נעשה בעוצבת "עידן". קצינת השלישות, סא"ל חמוטל זוזוט-צדקה, הקימה מוקד שירות לו היא קוראת "מוקד מושלם", המסתמך על שיטות של מוקדי שירות לקוחות מסחריים, כך מפרסם הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות".
מענה אנושי בתוך חצי דקה
במוקד של עוצבת "עידן" נמצאות חמש מוקדניות, המציעות מענה אנושי בתוך חצי דקה עד לשעה 18:00. בין היתר, נעזרות המוקדניות בתיקייה לכל חייל מילואים, המכילה את פרטיו האישיים והיסטוריית הפניות שלו, ממש כמו במוקדים של החברות המסחריות.
סא"ל זוזוט-צדקה מספרת כי מאז תחילת השנה טופלו במוקד כ-35,000 פניות. "מחצית מהפניות טופלו במקום על ידי המוקדנית", אומרת זוזוט-צדקה, "והשאר הועברו לגורמים המטפלים ורק במקרים מעטים הפניה הגיעה לטיפולו האישי של המג"ד".
גם המחיר שנדרש לצורך הקמת השירות לא היה גבוה במיוחד, לדבריה. "רק היה צורך לשנות את החשיבה ולהחליט לייעל את המערכת", אמרה זוזוט-צדקה. עכשיו רק נותר לראות כיצד חיילי המילואים יתמודדו עם השירות החדש, אשר עשוי להביא לעלייה בשביעות רצון המשרתים.