כמעט מדי יום תופסים לוחמי משמר הגבול שוהים בלתי חוקיים בכבישי הארץ. במג"ב זיהו שישנן רשתות מאורגנות של מבריחי שב"חים והחליטו להתמקד בראשי הרשתות. "הרשת הזאת, מהמבנה שלנו, התנהלה כארגון פשיעה לכל דבר ועניין, ועל כן גם המסוכנות שלה", אמר בריאיון לחדשות 2 רפ"ק שגיב מזרחי מימ"ר מג"ב מרכז.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
כל רשת הברחה כזו מגלגלת מחזור שבועי שנאמד במאות אלפי שקלים. כך מתנהל כמעט מדי יום ולילה מבצע המעצרים בעקבות מידע מודיעיני שמתקבל בזמן אמת אל הבלשים. באחד התיעודים נראה רכב מסוג סוואנה ובו דחוסים עשרה שוהים בלתי חוקיים, הנהג מתעלם מקריאת הבלשים ומסרב לעצור לאחר שנסע במהירות מופרזת של 200 קמ"ש בכביש 6.
רכב הסוואנה לא הצליח לעמוד במהירות המטורפת, וחלקים ממנה התעופפו באוויר וסיכנו את חיי הנהגים. בשלב מסוים, איבד הנהג שליטה על הרכב והתנגש במעקה הבטיחות. למרבה המזל התאונה הסתיימה ללא נפגעים. "מה שמניע פה זה כסף, כסף ורק כסף", הסביר רפ"ק שגיב מזרחי, "ויש פה הרבה מאוד כסף. הכל כשר, הכל נעשה בשביל לא להיתפס ולהוציא את העבירה אל הפועל".
"התעשייה הזאת היא מתחדשת ופורחת"
בקרב השוהים הפלסטינים ישנן גם לא מעט כנופיות של גנבי מכוניות. מכונית גולף שתועדה לאחרונה, נגנבה מתושב מרכז הארץ על ידי שב"ח ועשתה את דרכה לכיוון המשולש. במקום התפתח מרדף מורט עצבים אחר הגנב, מרדף שהסתיים באחת השכונות בתוך טייבה, כשהגנב נוטש את כלי הרכב ונמלט רגלית לכיוון השטחים.
"מדובר בתעשייה רווחית מאוד, על גבם של אותם שוהים בלתי חוקיים שרוצים בעצם להגיע לעבודה בארץ", ציין מפקד מג"ב מרכז, נצ"מ מאיר דדון, "מדובר בבין 80 ל-100 שקל עבור הסעה של שב"ח כזה, ולכן התעשייה הזאת היא מתחדשת ופורחת".
בתום מבצע מורכב ומסוכן שארך חודשיים הצליחו הלוחמים לעצור רשת גדולה של מבריחי שוהים בלתי חוקיים שמנתה תשעה חברים. כנגד כל חברי הרשת הוגשו כתבי אישום חמורים אבל המלחמה בשאר הרשתות עדיין בעיצומה.