הוועדה המטכ"לית שבחנה את סוגיית נוסח תפילת היזכור הצה"לית, החליטה היום לאמץ את הנוסח "יזכור עם ישראל" כנוסח בו ייעשה שימוש בצה"ל - כך הודיע בר בתדרוך לתקשורת במחנה מטכ"ל בקריה בתל אביב. בכך למעשה שונתה החלטתו של הרמטכ"ל לאמץ את הנוסח "יזכור אלוקים את בניו ובנותיו".
מדובר צה"ל נמסר כי "בתום עבודה מעמיקה ויסודית שנמשכה כחודש, הציג הצוות את המלצותיו לרמטכ"ל. המלצת הצוות היא כי פתיח נוסח ה"יזכור" יהיה בהתאם לנוסח המקורי שכתב ברל כצנלסון בעקבות מאורעות תל-חי בשנת 1220 – "יזכור עם ישראל".
עוד הדגישו שם, כי "חברי הצוות גיבשו את המלצותיהם תוך היוועצות בנציגי המועצה להנצחת החייל שליד משרד הביטחון, ארגון "יד לבנים" וארגון אלמנות ויתומי צה"ל, כמו גם במגוון אנשי רוח ורבנים".
ראש צוות הבחינה, אלוף במילואים ישי בר, אמר כי "לפנינו דיון כואב הנוגע בשני עצבים חשופים של החברה הישראלית: מחד, אלה הנוגעים לאבל ולשכול, ומאידך, ליחסי דתיים – חילוניים. על כן החלטנו לדון בסוגיה הנידונה ברגישות הראויה, תוך שנתנו דעתנו לעמדות השונות הרווחות בחברה הישראלית בכלל ובקרב בני משפחת השכול בפרט. הנוסח המוצע על-ידי הועדה מקבע את המרכיבים הדתיים שבטקס (קדיש, תפילת "אל מלא רחמים" ופרק תהילים), ולצד זה מכבד את תרבות הזיכרון החילונית".
הסערה החלה לפני כחודש וחצי
לפני כחודש וחצי פורסם כי הרמטכ"ל בני גנץ החליט לשנות את הנוסח מ"יזכור עם ישראל את בניו ובנותיו" ל"יזכור אלוקים את בניו ובנותיו", זאת לאחר שהשיב במכתב את הנוסח למשפחה שכולה שהגישה לו שאילתא בנושא.
לאחר פרוץ הסערה, אמר הרמטכ"ל כי מבחינתו אכן הנוסח הנהוג בצבא מאז מלחמת ששת הימים לא השתנה, והנוסח הוא "יזכור אלוקים...". עם זאת, הבהיר הרמטכ"ל כי הוא לא עסק בנושא בכלל, וכי הנוסח עוגן בפקודת מטכ"ל שנכנסה לתוקף עוד בשנת 1967. כמו כן אמר הרמטכ"ל כי כל יחידה רשאית לקבוע לעצמה באיזה נוסח לדבוק.
במקביל, הורה רא"ל גנץ לרב הראשי לצה"ל, תא"ל רפי פרץ, למצוא נוסחה שתאחד את שני הנוסחים. לדברי גנץ, "לא ייתכן שדווקא תפילת ה'יזכור' הנאמרת בטקסים הצבאיים תפלג את העם במקום לאחד אותו.