אחרי שנים של ייצור כנפיים למטוסי F-35, התעשייה האווירית השיקה היום (רביעי) קו חדש לייצור מעטים, סקינים, לאותן כנפיים. ההכנסות מהקו הפועל בטכנולוגיה חדשנית יעמדו על מאות מיליוני דולרים, זאת כחלק מעסקה עם חברת לוקהיד מרטין ישראל, שאורכה 20 שנה. כנפיים ראשונות המיוצרות בקו יחלו להישלח בתחילת השנה הקרובה.
כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות
הקו החדש הוקם בעקבות החלטה של לוקהיד מרטין להרחיב את ייצור המעטים, ובחירתה בתעשייה האווירית כקבלן משנה לביצוע. כבר במהלך 2015 אישר דירקטוריון התעשייה האווירית את הקמת קו הייצור החדש. בשלב הראשון של התוכנית נכללים כ-700 יחידות עם פוטנציאל להזמנות נוספות בהמשך.
המעטים לכנפי מטוסי ה"אדיר" ייוצרו בטכנולוגיה חדשנית הכוללת הנחת שכבות של חומרים מרוכבים, הנקראת AFP - Automatic Fiber Placement. מדובר למעשה בחוטים בעובי של שלושה מילימטר שהופכים לבסוף ליחידה אחת היוצרת את המעטה שמקנה לכנפיים את יכולת החמקנות.
הקמת קו הייצור החדש מאפשר לתעשייה האווירית להתבסס כשחקן מרכזי בתחום ה-Aerostructures , מבנים תעופתיים, בגזרה הצבאית והאזרחית, וכן בתחום האוטומציה והרובוטיקה.
"ישראל תשתייך ל'מועדון מצוצמם'"
סמנכ"ל בתעשייה האווירית ומנהל חטיבת כלי טייס אזרחיים, שלומי קרקו, הגיב על ההשקה ואמר: "פתיחת הקו הייצור מהווה אבן דרך משמעותית במימוש אסטרטגיית החברה לבניית יכולת מתקדמת בתחום טכנולוגיית ייצור החומרים המרוכבים. תודות למהלך זה התעשייה האווירית תשתייך ל'מועדון המצומצם' של חברות בעלות היכולת הייצור הללו".
מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל, יהושע (שיקי) שני, בירך על המהלך: "הרחבת פעילותה של התעשייה האווירית בפרויקט מטוס ה-F-35 היא הוכחה נוספת לשיתוף הפעולה העמוק ולאמון של לוקהיד מרטין בתעשייה הישראלית. התעשייה האווירית הוכיחה את יכולותיה בקו הייצור למאות כנפיים עד כה ואנו מצפים לתחילת פעילותה בתחום הציפוי שלהן".