כך הופכים לטייסים בחיל האוויר: להיות טייס בחיל האוויר הישראלי זה חלום של ממש. זה תפקיד יוקרתי שהוא סמל וגאווה לצה"ל ולמדינה, אלא שהדרך אליו ארוכה, מפרכת במיוחד. רק מעטים מצליחים לעבור 3 שנות הכשרה מאתגרות שמצריכות השקעה, התמודדות עם אתגרים וביטוי של יכולות אישיות גבוהות. רגע לפני שייערך היום (רביעי) טקס הסיום של קורס טיס 177 בו יקבלו הבוגרים את כנפי הטיס שלהם, הצצה מיוחדת לדרך שעברו: אלו התחנות שעוברים בדרך להיות טייסים | מיוחד
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
הדרך לקורס הטיס היוקרתי מתחילה בתחנה הראשונה - גבעת הגיבוש. שם תעברו מסלול ארוך, קשה ומפרך של תרגילים במשך 6 ימים - כזה שבו "יקרעו לכם את הצורה". 800 צעירים שעברו את המיונים המקדימים, יגיעו לשלב הזה וינסו להרשים את המדריכים. כל דבר שיעשו מקבל ציון - והם ייבחנו על יכולת התמודדות עם חוסר ודאות וקשיים שונים. בשלב הזה ינסו לשבור את הנבחנים כדי לראות מי בסוף יכול להחזיק מעמד במסלול ארוך כל כך. 800 יתחילו, רק 300 יסיימו - ומי שיסיים, יזכה רק להתחיל את קורס הטיס.
השלב השני הוא שלב המכין - זוהי למעשה ה"טירונות" של פרחי הטיס, שבמהלכה הם לומדים להיות חיילים. הם עורכים שלל אימונים ותרגילים, לומדים להשתמש בנשק, עורכים ניווטים ומסעות - כל מה שהופך את הצוערים לחיילים של ממש. בסופה של חצי שנה מפרכת, הם עורכים את טיסות הצ'ק - טיסות הבדיקה הראשונות על מטוסי סנונית, שנועדו לבחון למי מהם יש יכולות להטיס מטוס. זה השלב שבו נופלים הכי הרבה צוערים מהקורס.
השלב הבא הוא שלב שנת ההשכלה. מדובר בשלב שמגיע באמצע הקורס ושבו "עוצרים הכל" למשך שנה שלמה, כדי ללמוד לתואר ראשון. יחד עם אוניברסיטת בן גוריון בנגב, אפשר ללמוד כאן ממתמטיקה ומחשבים דרך פוליטיקה וממשל ועד מערכות מידע. בשלב הזה, כמעט ולא רואים מטוסים וכמעט לא טסים, אלא משקיעים בלימודי התואר. עם זאת, בסוף השלב הזה - מקבלים את כובע הקסקט - מעין "סמל" קטן בדרך לסוף המסלול הנכסף.
השלב האחרון בקורס הטיס הוא השלב המתקדם. זוהי חצי השנה האחרונה של קורס הטיס, שבה מתחילים לטוס באמת על כל המטוסים המתקדמים ומתמקדים במקצועות הטיסה. השלב הזה מגיע לאחר שפרחי הטיס חולקו למקצועות ולמגמות שונות שהותאמו להם: הטסת מטוסי קרב, ניווטים, הטסת מסוקים או תובלה. בשלב הזה הם מתרגלים ניווטים, קרבות אוויר, טיסות בגובה נמוך, תדלוק באוויר - כל מה שמלמד ומכשיר אותם להיות טייסים בחיל האוויר.
בסופו של השלב הזה, מגיע הרגע הנכסף: רק 30 צוערים מתוך 300 שהתחילו את הקורס יעמדו על רחבת המסדרים, יעיפו את הכומתות באוויר - וכנפי הטיסה יוצמדו לחזם בטקס מרגש וחגיגי שמסמל את סופן של 3 שנים מאתגרות במיוחד. 30 טייסים חדשים נולדו - והאתגרים האמיתיים למעשה עוד לפניהם.