בסבב האחרון ארגון חמאס אותת שהיעד הבא הוא ירי על הרכבת סמוך לשדרות. בשבוע שעבר דיווחנו כי קו הרכבת בעוטף עזה, שתועד בין היתר בסרטון שיגור טיל הנ"ט שמפגיעתו נהרג משה פדר ז"ל ושהתקציב למיגונו כבר אושר, טרם מוגן בשל בעיות תקציב. אמש (שני) נחשף במהדורה המרכזית כי בעקבות הפרסום, הוחלט לזרז את הקמת המכשול - שנועד להסתיר את הרכבת שנוסעת במרחב שחשוף לרצועה כדי למנוע אפשרות לירי ופגיעת טיל נ"ט מעזה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
מנכ"ל משרד ראש הממשלה יואב הורביץ כינס האתמול לדיון מיוחד את נציגי צה"ל, משרד הביטחון, האוצר והתחבורה כדי לקדם ולממש את תוכנית המיגון - שכוללת חומה ותוספות טכנולוגיות שיוקמו על תוואי הרכבת ואמורות להסתיר ולמנוע ירי נ"ט מעזה. עלות פרויקט המיגון היא מעט יותר מ-100 מיליון שקלים. לחדשות נודע כי המשתתפים בדיון הגיעו להבנה שאחרי הקמת הממשלה, התקציב יגיע ממשרדי הביטחון, התחבורה והאוצר. ראש הממשלה הנחה לקדם את המהלך באופן מיידי.
בנוסף פורסם אמש במהדורה המרכזית כי בימים האחרונים מופו על ידי אוגדת עזה אזורים נוספים למיגון - כבישים שחשופים לאיום ירי טילי נ"ט מעזה. מדובר בכמה קילומטרים של כבישים, שגם בהם הוחלט להקים קירות מיגון והסתרות נוספות כגון רמפות ושתילת עצים על מנת למנוע את שדה הראייה וירי טילים בכינון ישיר. עד הקמת חומת ההסתרה, צה"ל סגר זמנית למעבר אזור מאויים - סמוך לבתי תושבים בשדרות
בשבוע שעבר פרסמנו כי התוכנית אושרה לפני קרוב לשנה - אבל הפתרון תקוע. המיגון לפתרון בעיית הרכבת שחשופה לרצועת עזה ולאיום הנ"ט שנשקף ממנה הוא חומה מבטון, שמשולבים בה אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ושבנייתה תוכננה לאורך המסילה באזור הגשר סמוך לקיבוץ ארז ושדרות. גורם בכיר אמר בשבוע שעבר לחדשות שהוא מקווה שבעקבות מותו המצער של משה פדר ז"ל שנהרג באותו אזור ממש תואץ הקמת המכשול.