קואליציית ה-61 שרדה עוד מבחן: הממשלה, שהכריזה על עוצר יציאות גורף והחזרה של כל הח"כים החולים והנעדרים, הצליחה להפיל היום (רביעי) הצעת חוק למען תחבורה ציבורית. הצעת החוק של ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) נפלה לאחר ש-58 ח"כים הצביעו נגדה ו-56 - בהם ח"כ רחל עזריה מ"כולנו" - הצביעו בעד ההצעה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
סיעת ישראל ביתנו הודיעה שתתמוך בהצעת החוק, אך עוצר היציאות של הקואליציה הוביל לבלימת החוק. קודם לכן האופוזיציה משכה הבוקר את החוק שהוגש לפיזור הכנסת לאחר שהרוב של הקואליציה הובטח עם קיזוז של ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני) שטס לסין עם אגודה פרלמנטרית. חברת הכנסת שרן השכל (ליכוד) הגיעה למליאה מאשפוז בבית החולים כשהיא עוד נדרשת לאינפוזיה.
ח"כ יואב קיש מהליכוד מתח ביקורת על תמיכת ח"כ רחל עזריה מ"כולנו" בהצעה וכתב בטוויטר: "ידידתי מרב בן ארי, לפני שתחזרי להאשים את הליכוד וחבריו תסתכלי היטב על חבריך מסיעת כולנו, אלא אם זה במצוות הבוס שלך שרוצה בחירות".
הצעת החוק, שגיבשה גרמן יחד עם הח"כים יואל רזבוזוב וקרין אלהרר ממפלגתה, קראה "לקבוע את העקרונות להפעלת תחבורה ציבורית ביום המנוחה השבועי בתחומי הרשויות המקומיות אשר יחליטו על כך, בהתחשב באופייה השונה של כל רשות מקומית ובמגוון האוכלוסייה המתגוררת בשטחה". לפי לשון הצעת החוק, "שירותי תחבורה ציבורית יופעלו גם ביום המנוחה השבועי באמצעות מיניבוסים, ברשות מקומית שבה מועצת הרשות קיבלה החלטה על כך".
גרמן כתבה בנימוקים לחוק: "מטרת הצעת החוק היא להגשים צדק חברתי ולאפשר לאוכלוסיות שאין להן אמצעי תחבורה פרטיים ליהנות מיום המנוחה השבועי וכן לאפשר להן נגישות למקומות בילוי. הצעת החוק נועדה גם לאפשר לרשות מקומית לקבל החלטה על הפעלת קו שירות ציבורי בגבולותיה ובדרכים בין-עירוניות בלבד".