סכנה לפעילות התחבורה הציבורית? במשרד התחבורה מחכים כבר תקופה ארוכה להעברה תקציבית בסך 1.3 מיליארד שקלים – העברה שתקועה בוועדת הכספים. גורמים בממשלה טוענים כי העיכוב נובע מנקמה של יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, בעקבות העבודות של נת"ע על פרויקט הרכבת הקלה בשבתות – אולם גפני עצמו מכחיש, וטוען כי האשמה במשרד האוצר: כל עוד לא יבצעו "רכש גומלין", לא יועבר הכסף.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
בעקבות העיכוב, הודיע היום אגף הסובסידיות והתקציבים למפעילי התחבורה הציבורית כי לא יוכלו להעביר להם את מלוא הסובסידיה. "לאחרונה חלו עיכובים רבים בהעברות פניות תקציביות למשרד התחבורה בוועדת הכספים, הכוללים סובסידיה לכלל מפעילי התחבורה הציבורית", נכתב בהודעה. "כמסתמן נכון להיום ועם כל הצער שבדבר, ללא העברת הפנייה נאלץ לקזז בתשלומי הסובסידיה לחודש דצמבר בלפחות 20% על כלל הפעילות בתחבורה הציבורית".
בתגובה, נשלח לח"כ גפני מכתב מטעם פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות, בו הן מתריעות כי ללא הסובסידיה, יתקשו להמשיך את הפעילות הסדירה. "חברות התחבורה הציבורית לא תקבלנה את התשלום על הפעלת התחבורה הציבורית שבוצעה על ידן בפועל, ושנחוץ להן על מנת שהן תוכלנה לממן את פעילותן השוטפת ולעמוד במלוא התחייבויותיהן לאספקת שירותי התחבורה ציבורית סדירים", הובהר.
"אי תשלום מלוא סכום הסובסידיה עלול להידרדר במהירות לפגיעה בהפעלת התחבורה הציבורית, ולפגיעה חמורה בשירות התחבורה הציבורית לציבור הנוסעים", נכתב עוד במכתב. "אי לכך, נבקשך לפעול בהקדם על מנת למצוא פתרון למצב זה".
עם זאת, לאחר פרסום הכתבה ביקשו במשרד התחבורה להבהיר כי אין ולא יהיה שום קיצוץ בשירותי התחבורה הציבורית בחודש דצמבר.