פייסבוק הפכה לאחת הזירות העיקריות של הפוליטיקאים: חלקם משקיע עשרות אלפי שקלים, אבל לא לכולם זה משתלם. בדקנו מי מוביל במדדים השונים ואיזה עמוד הכי גדול?
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
ראש הממשלה בנימין נתניהו עומד בראש הרשימה בפער ניכר עם יותר מ-2 מיליון עוקבים, אחריו שר החינוך נפתלי בנט עם 434 אלף, צמוד אליו ח"כ יאיר לפיד עם 421 אלף ובמקום הרביעי שרת התרבות מירי רגב עם 310 אלף עוקבים. את החמישייה הראשונה סוגר אחמד טיבי עם 271 אלף עוקבים ואחריו שר הביטחון אביגדור ליברמן וח"כ שלי יחימוביץ.
מדד נוסף, שהוא לא פחות משמעותי בבדיקת האפקטיביות של הפעילות בפייסבוק, הוא מדד המעורבות. במדד זה לייק שווה לנקודה, תגובה שווה חמש נקודות ושיתוף שווה עשר נקודות. גם במדד הזה מוביל ראש הממשלה בפער גדול. אחריו שר החינוך בנט, יאיר לפיד, מירי רגב וזהבה גלאון.
42 אלף שקל הושקעו - לחינם
הפוליטיקאים לא סומכים רק על התפוצה הטבעית וכוחה הוויראלי של הרשת, הם גם משקיעים בקידום תכנים בתשלום. חלקם, כמו נתניהו, בנט ולפיד, עושים את זה מתוך תקציבים לא שקופים של המפלגה או המשרד הממשלתי שבראשו הם עומדים, אך רובם מוצאים את הכסף מתוך תקציב הקשר עם הציבור, מה שמקל את הבדיקה של האפקטיביות של הפרסום.
ההשקעה הכספית לא בהכרח משתלמת: ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) השקיע 200 שקל בלבד ב-2016 וזכה לחשיפה גבוהה מהממוצע, לעומתו ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני, פשוט בזבז את הכסף, הוא הוציא כ-42 אלף שקלים שבקושי השפיעו על הביצועים שלו.