ועדת האתיקה קוראת לשרה מירי רגב: לאחר שהצטלמה לסרטון בו קידמה את התכנית "אייל גולן קורא לך" ושיתפה אותו בעמוד הפייסבוק שלה, ועדת האתיקה הודיעה לשרת התרבות והספורט כי היא ביצעה עבירה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
ועדת האתיקה סבורה כי במקרה הזה "נחצה הגבול שבין הבעת עמדה והצהרת מדיניות ואף שיתוף בחוויה אישית, שהם כאמור מותרים ולגיטמיים, לבין יח"צנות אסורה". עוד קבעה הוועדה כי "אופיו של הסרטון ותוכנו עושים שירות לתכנית מסוימת וזמר ספציפי, ונחזים כמעין "פרומו" לתכנית.
"הוועדה קוראת לחברי הכנסת להקפיד על הגבולות ולהימנע ממה שעלול להיראות כרתימתם של חברי הכנסת למסע פרסום ויחסי ציבור של גורמים מסחריים, עניין שאף עלול לעלות כדי הפרה והטלת סנקציות בהתאם".
השרה רגב הגיבה בצער להחלטה: "צר לי על החלטת ועדת האתיקה שלא קיבלה את עמדתי במכתב התשובה המשקף את המדיניות אותה אני מובילה. יחד עם זאת, אני מכבדת את החלטתה".
תשובת ועדת האתיקה הגיעה בעקבות פנייה של חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ בקשר לסרטון שפרסמה השרה רגב בעמוד הפייסבוק שלה, בו היא נראית 'מהללת' את תכנית הטלוויזיה של אייל גולן ומחמיאה למנחה ולהפקה. זנדברג פנתה לוועדה על מנת שזו "תחדד את הגבולות בעניין השתתפות חברי כנסת בפעילות מסחרית, קידום ויח"צ בכלל".
בתגובה לפניית הוועדה אליה, מסרה השרה רגב כי "הסרטון נועד לעודד את המוזיקה מזרחית והיה חלק מהגיבוי והעידוד שאני מעניקה לפעילויות הנותנות במה למוזיקה מזרחית. זוהי הסיבה היחידה לפעולותיי אלו, ללא רבב או כל כוונה פרסומית או כלכלית".
הסרטון שסיבך את רגב: "איזה כיף שהתכנית חוזרת, אחלה הפקה"
"אייל גולן קורא לכם", אמרה השרה רגב בסרטון. "איזה כיף, התכנית חוזרת. תכנית מדהימה עם מוזיקה ישראלית, מזרחית, שמחה, מרגשת, שמשלבת שירים של פעם וכמובן מוצאת את אותם כישרונות חדשים ושירים חדשים. אז לכו על זה, תצליחו". "אייל, כל הכבוד", אמרה השרה רגב, שסיכמה את הסרטון שחולל סערה כשאמרה: "אחלה הפקה, תעשו חיל".
"אין מחלוקת ששרים וחברי כנסת רשאים לתמוך ולעודד תחומי תרבות ויצירה, גם אין מחלוקת כי שרים וחברי כנסת רשאים להשתתף בתכניות טלוויזיה - וגם בכאלה שאינן עוסקות באקטואליה", נכתב בהחלטת ועדת האתיקה. "אלא שאסור לחברי כנסת לתת חסות, לסייע או לקדם גורמים מסחריים ובכלל זה אמצעי תקשורת.
"ההבחנה בין שיתוף הציבור בחוויה אישית, ביקורת או דברי שבח על תכנית, אירוע תרבות או מופע, לבין עשיית פרסומת וקידומם היח"צני של אלה, אינה תמיד חדה וברורה - במיוחד בעידן שבו באמצעים פשוטים יחסית ותוך שימוש ברשתות החברתיות, ניתן ואף מקובל לשתף את הציבור באופן לא פורמלי בחוויות אישיות של חברי הכנסת", הוסיפו בוועדה.