קמפיין ההכפשות נגד יאיר לפיד – גבאי מגיב: אחרי הפרסום במהדורה המרכזית על כך שיו"ר העבודה אבי גבאי הוא שעומד מאחורי הפעלת עמודי פייסבוק שנועדו לתקוף את יו"ר יש עתיד, הבוקר (חמישי) הוא טען בתכנית דקלסגל בגלי צה"ל כי "כשאמרתי שאני לא מפעיל דפי פייסבוק על לפיד זה היה נכון. אני לא מפעיל, יש לי אנשים שעושים את זה".
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
"הקמפיין הנגטיבי הכי טוב הוא עושה בעצמו לעצמו", המשיך גבאי בהתייחסו ללפיד. "אני באמת לא עוסק בעניינים האלה. הוא יצא לקמפיין שאמר שעושים נגדו פייק ניוז. אין פה פייק ניוז!".
בתגובת מפלגת העבודה לאחר שידור הכתבה היא הודתה למעשה כי שכרה את שירותיה של חברת מדיה דיגיטלית, אך בריאיון מוקדם יותר טען גבאי כי "אני לא עוסק בזה". הבוקר הוא התייחס לשינוי בגרסאות ואמר כי "אמרתי שאני לא עוסק בזה, לקחתי את האנשים הטובים בישראל כדי לחשוף את השקר של לפיד. למה אני צריך להשתתף בקמפיין הבכיינות שלו? קצת תוקפים אותו, הוא רץ לדפנה ליאל כדי לעשות כתבה. אתה רוצה להיות מנהיג, תתמודד".
גבאי התייחס גם למצבה של מפלגתו בסקרים ואמר כי "אנחנו במצב מאוד קשה ולא פשוט, ברור שהסקרים מטרידים אותי. אבל אנחנו במסע להחלפת השלטון, ואני לא מתייאש". הוא הוסיף: "זה עולם אחר, אנחנו בתוך המסע. אני מתחייב שהעבודה תפסיד בסקרים ותנצח בבחירות".
הקמפיין החשאי של גבאי נגד לפיד
כבר כמה שבועות שיושב ראש מפלגת יש עתיד מתלונן על קמפיין ארסי שמתנהל נגדו ברשתות החברתיות שנועד לפגוע בו. הוא מתייחס בעיקר לשני עמודי פייסבוק - "חלאס יאיר" ו-"לא פרייארים", שמניבים אלפי לייקים ושיתופים. במהדורה המרכזית פורסם לראשונה כי מי שעומד מאחורי הקמפיין הוא דווקא יריבו משמאל - יושב ראש מפלגת העבודה אבי גבאי.
יאיר לפיד ומקורבים לו האשימו בעבר את אנשי ראש הממשלה נתניהו בהפעלת העמודים הללו, אך מתברר שמדובר ביריב פוליטי אחר. מי שבאמת עומד מאחורי עמודי הפייסבוק בהם מתנהל הקמפיין נגד לפיד הוא יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, האיש שרצה "רוח חדשה" לפוליטיקה.
מעבר לאנשי המדיה שהוא עובד איתם בתוך מפלגת העבודה שמפיצים מסרים נגד לפיד, גבאי מפעיל חברה בשם "ספוטלייט מחקרים פוליטיים", שמפלגת העבודה היא הלקוח המרכזי שלה והיא זו שעומדת מאחורי הפצת המסרים ברשת.
ממפלגת העבודה נמסר: "מפלגת העבודה נחושה לנצח את הבחירות הבאות ולהחליף את שלטון נתניהו. לשם כך שוכר מטה הבחירות בין היתר שירותים בתחום המדיה הדיגיטלית מחברות ויועצים חיצוניים - בדיוק כפי שעושה כל מפלגה פוליטית בישראל". "קמפיין ההתבכיינות של לפיד איננו ברור לנו ואנו גאים להיעזר באנשים הטובים והמוכשרים ביותר על", הוסיפו במפלגת העבודה. "אנו מנסים להגיע לקהלים חדשים בעיקר קהל צעיר שצורך את המדיה הדיגיטלית. מיותר לציין שהכל נעשה אך ורק על פי החוק, מדווח ומבוקר כמתחייב".
במפלגת העבודה המשיכו במתקפה על לפיד וכתבו כי "מי שנכנס להיסטריה מעמוד פייסבוק שמציג אמת ועובדות מבוססות בלבד - צריך לברר עם עצמו אם בחר במקצוע הנכון". מחברת "ספוטלייט" נמסר: "חברת 'ספוטלייט' לא מדברת על לקוחותיה ולא מתייחסת בכל הנוגע לשירותים שהיא מעניקה".
ממפלגת "יש עתיד" נמסר בתגובה: "התברר שלפיד צדק לאורך כל הדרך ויריביו משתמשים בכספי ציבור לקמפיינים ארסיים של הכפשות. האם אלה ערכי מפלגת העבודה? איך הם לא מתביישים. ולגבי אמירתם 'כל המפלגות עושות זאת' - אז לא, אנחנו לא עושים זאת, כי יש לנו ערכים".