הקרב על גשר יהודית בת"א שוב מתעורר? אחרי הסערה שהתעוררה סביב בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון בתל אביב בשבת ודחיית העבודות, בחברת נתיבי איילון דורשים שוב אישור לביצוע עבודות בשבת - כבר בשבוע הבא, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית. שר הרווחה חיים כץ מתנגד לקיום העבודות בזמן הקרוב ודורש למצוא חלופות כדי לצמצמם את חילול השבת.
כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות
במכתב ששלחה החברה לרכבת ישראל נכתב: "נודה לשיתוף פעולה בביצוע עבודות בסופי שבוע עבור פרויקט גשר יהודית, כאשר עבור ביצוען נדרשים שישה מבצעי הנפות קורות פלדה ראשיות ומשניות, שאותם יש לבצע רק בסופי השבוע".
בנתיבי איילון מבקשים, זאת לאחר תיאום עם המשטרה, לבצע את העבודות במשך שישה סופי שבוע רצופים כבר מיום שישי ה-25 בינואר 2019. בפעם הקודמת דרשו בחברה ארבעה עובדים לצורך ביצוע העבודות והפעם הם כבר מבקשים 20. הסיבה לבקשה היא הצורך לעבוד במשך 24 שעות רצופות ועמדת המשטרה שלא מאשרת ביצוע העבודות, שמחייבות חסימה של נתיבי איילון, מסיבות בטיחותיות והן בשל ההפרעה לסדר היום הציבורי.
העבודות כבר היו אמורות להתחיל בביצוע כפי שקבע בג"ץ, אך שר העבודה והרווחה לא מעוניין ודרש חלופות עם פחות חילולי שבת.
מנתיבי איילון נמסר בתגובה: "בהתאם להנחיות משרד התחבורה העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב יבוצעו במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים- תל אביב בהתאם לנוהלי והיתרי העבודה של הרכבת".
בשבוע שעבר משרד התחבורה פרסם את האופן שבו הוא מאשר לבנות את הגשר. בתצהיר תשובה לבג"ץ, שדן בעתירת עיריית תל אביב שדרשה לחדש את העבודות, נכתב כי העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב יבוצעו במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים-תל אביב.
"העבודות לא יבוצעו בנפרד, אלא תוך כדי ביצוע עבודות החשמול וכל זאת בהתאם לנוהלי העבודה של הרכבת", נמסר ממשרד התחבורה. עוד ציינו במשרד כי השר ישראל כ"ץ קבע שלושה עקרונות להקמת הקשר - ובראשם דחייה של חצי שנה.
העקרונות שקבע שר התחבורה הם: דחייה של חצי שנה בביצוע העבודות להקמת הגשר, שנועדה לאפשר לרכבת ישראל להשלים את היערכותה לביצוע פרויקט החשמול בקו לירושלים; ביטול התוכנית לחסימה נפרדת של נתיבי איילון, באמצע השבוע או בסופי השבוע, במהלך 6 שבועות; וביצוע העבודות להקמת גשר יהודית במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים-תל אביב, תוך מתן עדיפות לרכבת בביצוע העבודות.
התצהיר הוגש לאחר שבג"ץ נעתר לבקשת משרד התחבורה ונתן פרק זמן של חודש לבחינת ביצוע העבודות של גשר יהודית. בתצהיר נכתב כי חשמול רכבת ישראל הוא "פרויקט לאומי ראשון במעלה ובעל חשיבות עליונה וניתנה לו עדיפות לביצוע העבודות", כאשר הנפת קורות גשר יהודית יונפו במהלך פרויקט החשמול תוך מניעת פגיעה נוספת בציבור.
בתחילת חודש אוקטובר עיריית תל אביב-יפו הגישה עתירה לבג"ץ נגד החלטת שר התחבורה ישראל כ"ץ שלא לבצע את עבודות הקמת הגשר בשבת. העירייה דרשה לאפשר את ביצוע העבודות בשבת ונימקה את בקשתה בטענה שהחלטת שר התחבורה אינה חוקית, שכן אינו מוסמך לתת הוראות לחברת "נתיבי איילון", ואין לו את הסמכות להורות לה לעבוד או לא לעבוד בשבת. בעתירה מצויין כי הדבר אף נקבע בחוות דעת מפורשת של היועצת המשפטית של משרד התחבורה, שאושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה לפני כשנה.