8 לוחמי ההנדסה שנהרגו היום (שבת) בדרום הרצועה שהו בנמ"ר ההנדסי שככל הנראה עלה על מטען והתפוצץ. למרות האירוע הקשה, מדובר בכלי שנחשב ממוגן יחסית ואף מהווה גרסה משופרת של נגמ"ש המרכבה. הכלי ההנדסי הרחיב משמעותית את יכולות התמרון של צה"ל ואף מהווה שחקן חשוב בכל הקשר לפריצת דרך עבור הכוחות במערכה.

הרכב המשוריין הזה, שידוע בשטח בשמו נמר"ה, החליף לפני 8 שנים את הפומ"ה, פורץ המכשולים ההנדסי, ששימשה עד אז את כוחות ההנדסה. הכלי יכול לנוע כשבבטנו מצויים לא פחות מ-10 לוחמי הנדסה, ובעת לחימה, הוא מוביל את הכוחות עד לנקודות המורכבות והמסוכנות ביותר בשדה הקרב, שבהן הם יכולים לפרוץ במהירות ולטפל במכשולים מאתגרים תוך כדי שהנגמ"ש הייחודי מחפה עליהם.

 סרן ווסים מחמוד ז״ל (צילום: דובר צה"ל)
סרן ווסים מחמוד ז״ל | צילום: דובר צה"ל
נמר"ה, כלי רכב הנדסי (צילום: דובר צה"ל)
הנמר"ה הצה"לית | צילום: דובר צה"ל

מאחר שהנמ"ר ההנדסי מיועד לפעול בחזית בצמוד לטנקי המרכבה של חיל השריון, הוא כולל מיגון משופר ואת מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח". כמו הנמ"ר, הנמ"רה כוללת עמדת חמושה במקלע כבד הנשלטת מתוך הכלי ומערכת תקשוב מתקדמת. 

נמר"ה, כלי רכב הנדסי (צילום: דובר צה"ל)
נמר"ה צה"לית לצד דחפור D-9 | צילום: דובר צה"ל

בעוד ייעודו העיקרי של הנמ"ר הוא תובלת לוחמי חי"ר אל תוך שטח הקרב, ייעודו של הנמ"ר ההנדסי הינו שונה. תפקידו העיקרו הוא סיוע ללוחמי ההנדסה כרכב הנדסה קרבית ונגמ"ש פלסים עבור גדודי ההנדסה הקרבית של צה"ל. הנמר"ה נכנסה לשירות בחיל ההנדסה הקרבית בסוף 2016 ונקלטה בגדודים 603 ו-601, בעוד ונמ"ר החי"ר בשטח כבר משנת 2007 כשחטיבת גולני היתה הראשונה שקלטה אותו, ואחריה היתה זאת חטיבת גבעתי.