שנתיים אחרי ההצפה בחצור: בבסיס חיל האוויר הותקנו מערכות הגנה מפני שיטפונות, הוצבו סוללות עפר והוטו נתיבי נחלים באזור - שהורחקו מהמטוסים. הנזק שנגרם למקום בחורף 2020 הוערך ביותר מ-30 מיליון שקלים.
בהצפה הקשה שאירעה לפני כשנתיים בבסיס חצור נגרם נזק רב לעשרה מטוסי קרב מסוג אף-16 בכמה האנגרים במקום. המטוסים הזדקקו לשיקום ארוך עד שחזרו לכשירות. בחיל האוויר פעלו לבניית מערכת הגנה מפני שיטפונות, שמטרתה להוריד את מפלסי ההצפה של הנחלים באזור ולמנוע הצפות בבסיס.
כיום, בסיור בבסיס, ניתן להבחין בשינוי שנעשה: נחפרו שורה של תעלות, גשרים ומפלים, סוללות עפר ומתקנים הידרוליים ומגופים שנועדו לשאוב מים ולפנות שטחים מוצפים. נתיבי הנחלים הוטו וכך הורחקו מההאנגרים.
מהתחקיר שבוצע בחיל האוויר בעקבות המקרה, עלה כי מערכת הניקוז לא תופעלה כראוי לפני ההצפה. בעקבות התחקיר, מפקד בסיס חצור ביקש לסיים את תפקידו, שלושה מפקדי טייסות ננזפו, בהם מפקד הטייסת שמחסניה הוצפו.
בשנה שעברה הוקם בצה"ל גוף מחקר חדש, שתפקידו ללמוד את הנושא ולגבש אסטרטגיה להתמודדות של צה"ל עם השפעות שינויי האקלים, על מפת האיומים העתידיים ועל תפקוד הצבא.
לאחר החלטת המל"ל להגדיר את משבר האקלים כאיום על ביטחון מדינת ישראל, החל לפעול תחת אמ"ן צוות שיעסוק בניתוח מידע אקלימי והשפעתו האסטרטגית על פעילות צה"ל, בניין הכוח המודיעיני והיציבות הביטחונית במזרח התיכון.
הצוות יוקם תחת מכון גזית - מיזם חדש של חטיבת המחקר באמ"ן ורפאל, וישלב מומחים העוסקים בנושא באמצעות יכולות ביג דאטה (נתוני עתֵק) מתקדמות כדי להפיק תובנות הנוגעות להשפעת שינויי האקלים על ביטחון המדינה.