ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה צפויים לטוס ביום חמישי לביקור ברומא ולפגישה עם ראשת הממשלה באיטליה, אבל היום (ראשון) עדיין לא ברור מי יטיס אותם. בשעה 14:00 נסגר המכרז באל על לגבי הטייסים שרוצים להשתתף בטיסה ולבצע אותה, אלא שבינתיים לא מצליחים כלל לאייש את תא הטייס. זמן קצר לאחר סגירת המכרז, בחברת אל על אישרו כי עוד לא הוחלט על איוש הטיסה - "בין היתר בשל מיעוט טייסים כשירים בצי".
שני טעמים לבעיית איוש הטיסה: האחד - המחאה נגד המהפכה המשפטית וחוסר הרצון של הטייסים בחברה לשתף פעולה עם הטסת הזוג נתניהו לרומא. הטעם השני נוגע בעובדה שצי מטוסי ה-777 של אל על עדיין "מתאושש" ממשבר הקורונה, והוא חוזר לטיסות ולכשירות מלאה באופן איטי. נכון לעכשיו, אין כשירות מלאה של כל הטייסים בצי.
מאחר שבלשכת רה"מ מתעקשים שהטיסה תתקיים במטוס 777, שהוא גדול יותר, לא ברור עדיין מי יטיס את הזוג. לפי ההערכות, אם לא יימצא הטייס שיטיס את בני הזוג, מי שיטיס אותם יהיה מנהל הצי ולשם כך גם יורכב צוות. האפשרות השנייה היא שלשכת רה"מ תתפשר על מטוס 737, שהוא קטן יותר, או שתחכור מטוס מחו"ל.
בעקבות הקושי באיוש הטיסה באל על, שרת התחבורה מירי רגב החליטה לפתוח בעתיד את המכרזים להטסת ראש הממשלה גם לחברות ארקיע וישראייר. כאמור, בלשכת רה"מ מעדיפים דווקא את אל על בגלל צי מטוסי 777 הנוחים יותר. כעת השאלה אם נתניהו יסכים לרדת ברמת הנוחות בטיסה, או שימצאו פתרון אחר.
מחברת אל על נמסר: "נושא איוש טיסת רה"מ טרם הסתיים, בין היתר בשל מיעוט טייסים כשירים בצי 777. אנו פועלים לאיוש טיסה זו וטיסות נוספות שטרם אוישו זאת בהתאם לנהלי החברה כפי שעשינו אין ספור פעמים בעבר".
בחברה הוסיפו: "לאורך שנות קיומה של המדינה הטיסה חברת אל על את ראשי המדינה למשימות מדיניות חשובות והיא תוסיף לעשות כך גם בעתיד ככל שיידרש".
עמליה דואק השתתפה בהכנת הידיעה.