עוצמה שקטה: הוא יודע להסתער בעוצמה בתנאי שטח סבוכים, אך עושה זאת בשקט ובכך יודע להפתיע את האויב. בקריאה ראשונה ניתן לחשוב כי מדובר בלוחם סיירת מאומן, אך למעשה זהו דור העתיד של רכבי השטח שאותו השיק צה"ל בשבועות האחרונים. "זה נותן כאן יתרון אדיר לגוף שנלחם", אמר סמנכ"ל התעשייה האווירית, יואב תורג'מן.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
סדרת ה-ZIBAR וה-ZMAG שפיתחה התעשייה האווירית, מאפשרים לשפר באופן משמעותי את יכולות הלוחמים בשדה הקרב. רכבי השטח החדשים עוצבו כך שיאפשרו להעביר כמות של לוחמים ואמצעי לחימה בנהיגה שקטה וכמעט לא מורגשת.
חשוב לציין כי גודל הכלי לא גורע מיכולותיו: למרות תוואי השטח המאתגרים, הרכב מצליח להתגבר כמעט על כל מכשול - הוא נוסע על סלעים, שטחים מלאי בורות ומהמורות בלי כל בעיה, וצולח עליות חדות כאילו היו מישור. מקור העוצמה של הרכב טמון כמובן במנוע העוצמתי שלו - 550 כוחות סוס.
"אנחנו בתחילת הייצור של הסדרה הראשונה – זו נקודת זמן ייחודית", סיפר סמנכ"ל התעשייה האווירית, יואב תורג'מן. "מאחורה יש לנו תא מטען גדול מאוד ופתוח, שמסוגל לשאת אמצעי אמל"ח שונים", אמר והציג כיצד רחפן צבאי מצליח להמריא למשימתו מתוך בטן הרכב.
תורג'מן הצהיר כי בעתיד יהיה ביכולתה של התעשייה האווירית לשפר אף יותר את יכולות הרכב: "אנחנו מסוגלים להפוך אותו להיות אוטונומי לחלוטין, זאת אומרת שהוא מסוגל לנהוג בעצמו".