לו רק היו סוגרים את הסכר: תחקיר אירוע ההצפה החמור בבסיס חצור בחודש שעבר, שבמהלכו נגרם למטוסים נזק בשווי של עשרות מיליוני שקלים מעלה - לו היו סוגרים את הסכרים שחוצצים בין הנחל למסלולים עליהם חנו המטוסים, האירוע החמור לא היה קורה והיה נחסך הנזק הרב שנגרם לשמונה מטוסי קרב.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
מהתחקיר שנערך בחיל האוויר עולה בנוסף כי משאבות שהותקנו בדת"קים שבבסיס נסתמו בבוץ ולא פעלו. עוד נקבע כי מפקד הבסיס כשל כשלא ביצע הערכת מצב ולא העביר את הבסיס לכוננות דרגה 3 – היערכות לשיטפון. עוד נקבע בתחקיר שחיל האוויר כשל כשלא רתם את המועצות האזוריות ורשות הניקוז לטפל בנחל מבעוד מועד.
אל"מ ע', מפקד הבסיס ביקש לסיים את תפקידו בעקבות האירוע - ויחד איתו נקבע ששלושה מפקדי טייסת לא עשו את שנדרש כדי למנוע את ההצפה.
העונש לאל"מ ע' נחשב מידתי ביחס ל-25 שנות השירות האיכותי שלו בחיל. מה גם שחמישה מטוסים מתוך השמונה שנפגעו, חזרו לטוס ועוד שלושה צפויים לחזור לטוס בעוד כשלושה חודשים.
כתוצאה מהאירוע החמור, חיל האוויר בונה פקודת שיטפון שלא הייתה קיימת עד היום. המטרה היא להיערך באופן הנכון ביותר כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד.