ההצפה בבסיס חיל האוויר: בחודש שעבר ניזוקו באופן משמעותי כלי טיס בבסיס בדרום הארץ. זאת לאחר שהתאים בהם אוחסנו הוצפו לחלוטין במערכת הגשם המשמעותית שפקדה את ישראל. היום (רביעי) אנחנו מפרסמים כי מערכות ייחודיות שמותקנות על כנף המטוס ה-16-F מסוג "ברק" נפגעו באופן משמעותי.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
מערכת ה"הרקלייט" מאפשרת זיהוי מהיר וסגירת מעגל של תא שטח למטרת תקיפה קרקעית, אווירית או ימית – באמצעות כל סוגי החימוש המונחה והמדויק. המערכת מותקנת על מטוס ה"ברק" למגוון משימות ובהן תקיפה ואיסוף מודיעין בגזרות שונות.
האמצעי שנפגע הוא בעל יכולת צילום ברמה גבוהה ובכל מזג אוויר ותנאי טיסה. הוא מותקן במטוס "ברק" ויכול לפגוע במטרה ניידת או נייחת, החל משלב הזיהוי, רכישת המטרה ואיתור גורמים בלתי מעורבים בסביבה.
מסקנות תחקיר ההצפה: מפקד הבסיס סיים את תפקידו
אתמול (שלישי) פורסמו מסקנות צוות התחקיר שבדק מדוע לא פונו מטוסי הקרב מבסיס חצור שבדרום, שהוצף בסערה האחרונה. מפקד הבסיס, אלוף משנה ע', ביקש לסיים את תפקידו ובחיל האוויר אישרו לו את הבקשה. זאת בעקבות הצפת הדירים התת-קרקעיים שבהם אוכסנו מטוסי קרב מסוג F-16 לפני כשלושה שבועות. בנוסף, מפקד טייסת הקרב בה אירע האירוע יינזף פיקודית, כמו גם מפקד טייסת התחזוקה בבסיס ומפקדת טייסת התעופה במחנה הצבאי.
ממסקנות תחקיר העלו כי שתי הצפות בבסיס התרחשו: הראשונה בחלקו הצפוני של הבסיס, בשל עליית נחל ברקאי על גדותיו והשנייה בחלקו הדרומי, בעקבות עליית מפלס המים בנחל האלה שהובילה לבסוף להצפת הדירים התת קרקעיים.
עוד העלה התחקיר כי עליית מפלס המים בנחל האלה ותפעול לא מספק של מערכת הניקוז גרמו לעלייה משמעותית בכמות המים שזרמו לעבר הבסיס ולנזק שנגרם. צוות המומחים העריך כי תפעול נכון ומקצועי של מערכת הניקוז של הבסיס, שחודשה לאחרונה, היה מצמצם את הנזק בצורה משמעותית. עם זאת, הדגישו בצה"ל כי "בעת ההצפה פעלו אנשי הבסיס בתנאי סביבה מורכבים וביצעו את הפעולות הנדרשות".