הרגעים הדרמטיים מהמסוק שהתלקח באוויר: 11 לוחמי שלדג ושלושה אנשי צוות אוויר היו שלשום במסוק היסעור שביצע נחיתת אונס בדרום אחרי שהחל להתלקח. כך נשמעו הרגעים הדרמטיים בהם לוחמי היחידה המובחרת היו משוכנעים שהמסוק עומד להתרסק.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"טסים, אחרי איזה רבע שעה טיסה אני פתאום שומע "בום!", מרים את הראש רואה גיצים ואש בכל החלון", סיפר אחד הלוחמים ששהו במסוק. "אמרתי 'אני לא מאמין פגע בנו טיל, אני מסיים את החיים, זהו'... כולם מסתכלים אחד על השני וזה, אמרתי 'יו אני לא מאמין איזה זין, ככה לסיים את החיים'. ישבתי הכי קרוב לטייסים ו... אחד לידי, הוא צועק 'נחיתת אונס! נחיתת אונס! תחזיקו חזק'.
"מחזיק חזק, כל המטוס התמלא עשן וריח של שרוף", שחזר הלוחם. "המכונאי טס כזה קדימה, התיישב עם הטייסים. כולנו היינו בפאניקה, מסתכלים אחד על השני... ואז אמרתי "די! די! תהיה חזק, תחזיק אתה שורד את זה".
חלק מהלוחמים היו משוכנעים: אנחנו תחת מתקפת טילים
המסוק היה במהלכה של טיסת אימונים בדרום, בשעות הערב, בחשכה, והתקלה גרמה תחילה לבלבול רב. חלק מהלוחמים היו משוכנעים שהם נמצאים תחת מתקפת טילים מעזה.
"ניסיתי להבין מה זה, כנראה פגע בנו טיל או משהו כי היה בום והמסוק רעד... אז אמרתי, לא יודע אולי מעזה או משהו, או טעות של אימונים, או שאולי התפוצץ לידנו או אולי נור של המסוק בטעות לא יודע, חשבתי על כל הדברים האלה. אחרי חמש שניות הבנתי שבאמת קורה משהו כי כולם בלחץ..".
"אמרתי איזה זין אני לא מאמין שככה אני הולך לסיים את החיים שלי, כאילו מה זה אמיתי? זה באמת קורה? ואז אחרי זה נכנסתי דווקא לקטע טוב. אמרתי "יאללה תחזיק הכי חזק שאתה יכול". הוא גם אמר נחיתת אונס אז הבנתי שהוא כאילו מנסה לנחות".
42 שניות. זה הזמן שלקח מהרגע שבו התגלתה התקלה ועד לנחיתת האונס המוצלחת. ברגע שהמסוק נגע בקרקע יצאו ממנו הלוחמים בריצה. רגעים לאחר מכן התפוצץ המסוק. הלוחמים הצליחו להימלט ממנו בשלום, והחשש הגדול התחלף בשמחה – ובהערכה גדולה לצוות האוויר שהצליח להציל אותם.
"טסנו, רצנו איזה 200 מטר ספרינט מהמסוק, ואז כאילו כולם מגיעים, מתחילים להתחבק וזה. אתה מבין שיצאת מזה... אמרתי לו (לטייס) תודה רבה אחי, הצלת לנו את החיים", שחזר אחד הלוחמים.
תקלה טכנית הובילה להתלקחות היסעור
גורם בכיר במערכת הביטחון עדכן אמש כי על מסוק היסעור שנחת נחיתת חירום בנגב היו 11 לוחמים של היחידה המיוחדת של חיל האוויר "שלדג" ועוד 3 אנשי צוות האוויר. מפקד חיל האוויר החליט על קרקוע מערך היסעורים עד לסיום התחקיר.
על פי הפרטים שנמסרו, המסוק היה המסוק השני במבנה של שלושה מסוקים בסך הכל שביצעו טיסת אימונים. המסוק טס בגובה של כ-500 רגל (170 מטר) מעל הקרקע כשהטייסים הבחינו בתקלה טכנית שגרמה להופעת אש במנוע הסילון של כלי הטיס הוותיק.
המסוק החל לבעור, והטייסים שהחלו בהליך החירום הצליחו להנחית את כלי הטיס בתוך כדקה מרגע הופעת התקלה. הגורם הבכיר הוסיף שכל אנשי הצוות ולוחמי היחידה המיוחדת יצאו ללא פגע בשל הפעילות המהירה ומצילת החיים של הטייסים והמכונאי המוטס.
בכוונת מפקד חיל האוויר להקים צוות בכיר שיבדוק את נסיבות התקרית החמורה ולהבין מה גרם לאש במסוק. היסעור הוותיק טס בחיל האוויר הישראלי החל מסוף שנות ה-60 ובשל יכולות הייחודיות לקח חלק במספר רב ומגוון של פעילויות החייל. בין היתר, מסוק מהדגם הזה שימש להוצאת הכוח המיוחד בהסתבכות בעזה לפני שנה בדיוק.