לוחמי 669, יחידת החילוץ ופינוי בהיטס של החיל האוויר, הוזנקו אתמול (רביעי) למבצע חילוץ בלב ים, לאחר שספינת תענוגות בלב ים דיווחה על נוסע שחווה התקף לב. היום סיפרו צוות הלוחמים שהיה על מסוק החילוץ על רגעי המתח בעת החילוץ והסבירו כיצד מסלול האימונים המתיש שעברו הכין אותם לתפעול האירוע.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"מעולם לא השתתפתי בחילוץ ימי על ספינה עם כוח זר, אך מהרגע שהבנתי שנבצע חילוץ מכלי שיט ידעתי איך אפעל", תיאר סגן נ', לוחם ביחידה, לביטאון חיל האוויר. "בשעה 13:50 קיבלנו התראה, ו-8 דקות לאחר מכן התבצע זינוק. בדרך הבנו שלנוסע היה חשד לתסחיף ריאתי, שזה חלקיק שיכול לסתום נאת מערכת הדם ולגרום למוות מידי".
רס"ר א', מכונאי מוטס בטייסת 124, שהה באותה עת עם לוחמי 669 במסוק ה"ינשוף": "היינו באוויר וכל הציוד במסוק כשקיבלנו את ההזנקה", תיאר. "זה נותן יתרון משמעותי לעומת הזנקה מהטייסת. כל התנאים לביצוע החילוץ היו לטובתנו. בדרך כבר דיברנו עם רב החובל של הספינה".
כשהגיעו לספינה, מסוקי החילוץ נאלץ לבצע מספר הקפות מסביב לספינה כדי למצוא נקודת חילוץ נוחה ולוודא שהתרנים לא יסכנו את הפעילות. "קודם כל הורדתי רופא ומפקד חוליה, לאחר מכן הורדתי לוחם עם אלונקה", המשיך רס"ר א'. "בזמן שהם טיפלו בפצוע על הספינה, אנחנו במסוק שמרנו על קצב אחיד עם תזוזת הספינה. מכיוון שכלי שיט לא יכולים לעמוד במקום, יש צורך בסנכרון. המסוק צריך לנוע בקצב אחיד עם הספינה. זו הסיבה שמשימת החילוץ הימי היא משימת קצה מורכבת מאוד".
"הצלת אדם בלב ים היא יכולת בעלת חשיבות גבוהה", סיכם רס"ר א'. "בלב ים אין יכולת להעניק טיפול רפואי ראוי. מדובר באדם מבוגר, וההובלה לבית החולים הייתה הכרחית. היינו בזמן הנכון במקום הנכון, מוכנים עם כל הציוד והלוחמים למשימה. עבודת הצוות בתא הייתה טובה מאוד. אני בהרגשה טובה עד עכשיו, עוד זורם האדרנלין בגוף. הצלנו חיים תוך ביצוע מוצלח של משימה קשה ומורכבת".
אתמול חילצו הלוחמים בלב ים את הנוסע, לאחר שעבר התקף לב. הלוחמים, בעזרת חיל הים הישראלי, הגיעו לאונייה "Aida Blue" ששהתה כ-100 קילומטרים מחופי ישראל והעלו אותו באמצעות כבל על מנת לפנותו במהרה לבית החולים רמב"ם בחיפה.