אסון התנגשות גדול נמנע בבסיס רמת דוד של חיל האוויר, כך אנחנו מפרסמים היום (שני) ב-N12. לפני יומיים, מטוס קרב שהחל לבצע המראה לקראת תקיפה בלבנון כמעט התנגש במטוס קרב נוסף. זאת, בשל אישור שגוי של מגדל הפיקוח בבסיס. אין נפגעים.
כך התרחש האירוע הדרמטי: שלב אחר שלב
-
שני מטוסי F-16 דו-מושביים ממתינים במסלול ההמראה לאישור.
-
בינתיים, הצוות במגדל הפיקוח מאשר למטוס קרב שלישי לחצות מסלול.
-
המטוס הראשון, כבד בדלק ובחימוש, פותח מבער ומתחיל לנסוע.
-
כשהגיע למהירות של 250 קמ"ש, רגע לפני ניתוק מהקרקע - הוא מזהה את המטוס השלישי מולו.
-
מיד, טייס המטוס הראשון מזהה אותו, מכבה מנוע ומקטין מהירות.
-
הוא אף מצליח להסיט את המטוס, למרות משקלו הכבד.
-
שני מטוסי הקרב חולפים זה על פני זה ללא פגע.
חשוב להדגיש כי בחיל האוויר אין תרגולת לאירוע כזה, והאסון נמנע בשל זיהוי מוצלח ומהיר של הטייס שקיבל את האישור השגוי. מדובר בהתנהלות נכונה של הטייס, שהציל את חייהם של 4 בני אדם. זאת מאחר שבכל קוקפיט יושבים טייס ונווט.
בחיל האוויר פתחו בחקירת האירוע, וכיצד ניתן האישור ממגדל הפיקוח שהתברר כשגוי. כמו כן, נבחן לתת תשבוחת לטייס שהצליח למנוע אסון גדול.
תגובת דובר צה"ל: "באירוע נמנעה תאונה בין שני מטוסי קרב במהלך המראה וזאת עקב מתן אישור המראה שגוי על ידי מגדל הפיקוח, בעוד מטוס נוסף היה על המסלול. הצוותים הגיבו במהירות ובמקצועיות ונמנע אירוע בטיחותי חמור. האירוע יתוחקר, אין נזק ברכוש ואין נפגעים".