חברת Supercom סיכמה הערב (חמישי) את פיילוט הבידוד הביתי הטכנולוגי שהפעילה בשבועיים האחרונים והגדירה אותו כ"מוצלח". מתחילת הניסוי ומקרב 75 המשתתפים, קיבל מוקד החברה 48 שיחות לתיאום יציאה מאושרת מבידוד כשב-36 מקרים אותרה התרחקות מהטווח שהוגדר לבידוד - ללא אישור. במקרה אחד בלבד אותר חיתוך צמיד אז נשלח צוות לנקודה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
לפני כשבועיים הכריזו במשרד הבריאות על תחילתו של הפיילוט הטכנולוגי לאכיפת הבידוד הביתי, זאת באמצעות צמידים אלקטרוניים שהופעלו על ידי חברת סופרקום. מהנתונים שסיפקה החברה, אנו יודעים להגיד כי ל-100 מתוך הנכנסים לישראל, בשתי טיסות שונות, הוצעה האופציה לקיים את הבידוד הביתי באמצעות צמיד ורק בודדים סרבו לכך וביקשו להתפנות למלונית.
בתוך כך, יצא אז לדרך הפיילוט בהשתתפות 75 חוזרים, שאר הנוסעים פונו למלונית או היו פטורים מבידוד. כאמור, ב-36 מקרים אותרה התרחקות מהטווח שהוגדר לבידוד, וכולם חזרו לטווח המותר לאחר קבלת שיחת טלפון ממוקד החברה, במקרה אחד אותר חיתוך צמיד שהוגדר כ"חבלה מכוונת בציוד הפיקוח", אז נשלח אליו צוות. אותו מבודד טען שמדובר בטעות, הוא נקנס והמשיך את הפיילוט עם צמיד חדש.
בסך הכול, מתחילת הפיילוט קיבל מוקד החברה 48 שיחות לתיאום יציאה מאושרת מהבידוד. תיאום יציאה מאושרת מבידוד נעשית במידה והמבודד צריך לצאת לטובת בדיקת קורונה למשל. על מנת שלא יקבלו התרעת שווא במוקד, על המבודד לתאם את היציאה מולו.
מספר המשתתפים הזעום בפיילוט הזה, ספק אם מייצג את המספרים האמיתיים איתם אמור להתמודד משרד הבריאות. נכון, מחלימים ומחוסנים כבר פטורים מבידוד ועל כן העומסים ירדו באופן משמעותי אך בחברה טוענים כי "ייצור הצמידים הוגבר ובמידה ותהיה דרישה החברה תוכל לספק מספיק צמידים".
"אנחנו שמחים לסכם פיילוט מוצלח, ובתוך כך לספק מענה טכנולוגי למדינה במאבק בהתפשטות מגיפת הקורונה", אמר אורדן טרבלסי, מנכ"ל SuperCom. "ניתן לראות כי 91% ממחויבי הבידוד בחרו בטכנולוגיה של סופרקום שהוכחה במהלך הפיילוט ככזו המאפשרת לאזרחים להינות מבידוד מפוקח בביתם. אנו מודים לאלקטרה סקיוריטי שותפנו לדרך ולמשרד הבריאות על האמון ושיתוף הפעולה המלא ומצפים לפרויקטים גדולים נוספים בהמשך."