מהשהות בחו"ל - לבידוד במלונית: החל מהשעה 22:00 אמש (רביעי), ישראלים ששבים לארץ מכל מדינה שהיא, צפויים לשהות במלונית קורונה מטעם המדינה ולהיכנס לבידוד. בפיקוד העורף מפרטים איך בדיוק עובד תהליך הקליטה של השבים מחו"ל, ומה השלבים שצפויים לעבור נוסעים שמגיעים מחו"ל עד להגעה למלונית.  

 לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

עם ההגעה לשדה התעופה, הנוסעים יעברו תהליך קליטה שונה מהרגיל. בתחילה, הם יעברו בדיקת תסמינים ותשאול על הצהרת הבריאות שמילאו מבעוד מועד. לאחר ביקורת גבולות, הם יוכלו לאסוף את כבודתם, ואז יעלו להסעה שתיקח אותם למלונית בידוד מטעם המדינה.

משך הבידוד במלונית עומד על 14 ימים והוא ניתן בחינם על מנת להבטיח את קיום הבידוד. ניתן לקצר את משך הבידוד ל-10 ימים בכפוף לתוצאה שלילית בשתי בדיקות קורונה. בדיקה ראשונה תבוצע בהקדם האפשרי בזמן השהייה במלונית - ודגימה שנייה תבוצע ביום ה-9 לשהייה במלונית.

נתב"ג, נמל התעופה בן גוריון, קורונה, טיסות, טיסה (צילום: יוסי אלוני, פלאש/90 )
כל מי שחוזר מכל מדינה - יועבר לבידוד במלונית | צילום: יוסי אלוני, פלאש/90

מלונית הבידוד היא בית מלון שהותאם לשהיית החוזרים מחו"ל בתנאי בידוד מחייבים. השהייה במלונית היא ללא תשלום, מסובסדת על ידי משרד הביטחון ומנוהלת על ידי פיקוד העורף. שירותי המלונאות ניתנים על ידי צוות בית המלון בהתאם להנחיות משרד הבריאות ושמירת הסדר הציבורי במלונית תתבצע על ידי משטרת ישראל. פיקוד העורף ומשרד הבריאות ילוו את השבים מחו"ל בתהליך הקליטה בנתב"ג ולאורך כל תקופת השהייה במלונית. 



הליך הקליטה בנמל התעופה:

1. בדיקת תסמינים
2. הצהרת בריאות. מקרים רפואיים והומניטריים ועם אישור החלמה ממשרד הבריאות, ייבחנו בוועדת חריגים
3. ביקורת דרכונים ואיסוף כבודה
4. עלייה להסעה מאורגנת למלונית הבידוד בשער 24


התנאים במלוניות הבידוד:

כמו בבידוד ביתי, גם במהלך השהייה במלונית יש להישאר בחדר למשך כל תקופת הבידוד. אין לצאת מהחדר, אין להכניס אנשים אחרים לחדר, וחל איסור להסתובב בשטחים הציבוריים ובמתקני המלון. כניסת מבקרים למלונית אסורה.

בחדר נמצאים הפריטים הבאים:

● מצעים למיטה
● טלוויזיה
● קומקום חשמלי וכוסות
● מגבות רחצה
● סבון, שמפו ומרכך
● סבון כביסה
● מוצרי ניקוי וחיטוי
● שקיות כביסה ושקיות זבל (החלפת המצעים, ניקוי החדר וכביסה יבוצעו על ידי האורחים באופן עצמאי) 

ארוחות: ארוחות בוקר, צהריים וערב יימסרו באופן אישי מחוץ לדלת החדר. המנות המוגשות הן כשרות ויוגשו בכלים חד- פעמיים. אם קיימת רגישות למזון או אילוצי מזון אחרים, יש לעדכן את צוות המלון.

חבילות ומשלוחים: אין אפשרות להזמין משלוחי מזון. אפשר לקבל חבילות שנארזו מראש ובתוך החבילות אפשר להעביר מזון ארוז. יש לציין על גבי החבילה את שמו המלא של האורח ומספר החדר. חל איסור להכניס אלכוהול (כולל יין קידוש) וסמים לשטח המלונית. מסירת החבילות לאורחים מותנית בבדיקתן.

טיפול בתינוקות: ניתן לקבל לול מצוות המלונית. מזון ומוצרים ניתן להזמין במשלוח או בחבילה

כשרות וארוחות שבת וחג: בכל המלונות מוגש מזון כשר. אם הכשרות אינה מספקת, ניתן לפנות לחמ"ל צה"ל שממוקם במלון או למשגיח במקום ולבקש שהפניה תועבר לרבנות פיקוד העורף. 

תפילות :מכיוון שיש להישאר בחדר במשך כל השהות במלון, גם התפילות מתקיימות בחדר.

יציאה חד פעמית מהמלונית: להגשת בקשה ליציאה חד פעמית יש למלא טופס מקוון באתר משרד הבריאות. למידע נוסף יש להתקשר למוקד משרד הבריאות, בטלפון 5400*. לכל שאלה ובקשה יש לחייג 0 מהטלפון בחדר.

בדיקות קורונה במהלך השהייה במלונית:

משך הבידוד במלונית עומד על 14 ימים. ניתן לקצר את משך הבידוד ל-10 ימים כפוף לתוצאה שלילית בשתי בדיקות קורונה. בדיקה ראשונה תבוצע בהקדם האפשרי לשהייה במלונית.

אורחים שתתקבל לגביהם תשובה חיובית לנגיף קורונה - יועברו על-ידי פיקוד העורף למלונית החלמה עד להבראתם המלאה.

אורחים שתתקבל לגביהם תשובה שלילית לנגיף קורונה - ימשיכו לשהות במלונית הבידוד ויעברו בדיקה שנייה ביום ה-9 לשהייה במלונית. אם תתקבל תשובה שלילית גם בבדיקה השנייה, יקבלו אישור לסיים את הבידוד ביום ה-10.

פניות בסוגיית קיצור בידוד יש להעביר לצוות המלון. אורחים שאינם מעוניינים להיבדק יישארו בבידוד למשך 14 ימים.

מעקב וטיפול רפואי: 

לקבלת טיפול רפואי ניתן לפנות לקופת החולים. לטובת קבלת משלוחי תרופות קבועות ניתן להיעזר בקרובים או בשירות משלוחים.

בנוסף, ניתן להיבדק על ידי רופא מטעם "ביקורופא" בחדר ייעודי במלונית. יש להירשם לשם כך מול צוות המלון.
במקרים רפואיים דחופים, יש להתפנות לבית חולים על-ידי אמבולנס של מד"א. הזמנת האמבולנס תתבצע באופן עצמאי תוך כדי עדכון צוות המלון. על השוהים לאסוף את הציוד האישי במזוודה או בתיק, על מנת שיועבר עליהם במידת הצורך.

אם נדרש סיוע נפשי - ניתן לפנות למוקדי קופות החולים או לער"ן בטלפון 1201.