מנכ"ל 'ביטוח ישיר' קובי הבר התראיין ל"וועידת הבריאות של ישראל" והסביר על ההבדלים בין מערכת הבריאות הציבורית לביטוחים הפרטיים, וליתרון שהם נותנים למבוטחים. "בישראל, מערכת הבריאות בנויה משלושה רבדים – הציבורי שזה קופות החולים שכולנו מכירים, הרפואה המשלימה, והרובד של ביטוחי הבריאות הפרטיים שנותנים דברים שלא נמצאים בתוך החבילה הציבורית", הוא מסביר. "מה שנכלל בביטוח הפרטי - שלא קיים ברובד הציבורי -הוא היכולת לבחור את הרופא, לבחור את המנתח, תרופות מחוץ לסל וניתוחים או השתלות בחו"ל. הדבר המשמעותי הנוסף הוא הזמינות והמהירות, דבר שפחות קיים ברובד הציבורי".
האם היתרונות האלה בביטוחי הבריאות הפרטיים לא יוצרים מצב של רפואה לעשירים בלבד?
"אני לא חושב שזה עניין של רפואה של עשירים - יש מענה ציבורי מצוין ואיכותי במדינת ישראל. בנוסף אליו, יש רובד פרטי נוסף לכל מי שרוצה במחירים סבירים. זה לא שונה ממקומות אחרים שבהם מישהו רוצה מוצר משלים על השירותים הציבוריים".
הבר התייחס גם לבלבול הקיים בציבור בנושא הכיסוי הבריאותי ולכך שאנשים לא תמיד יודעים על מה הם משלמים ולמה הם זכאים. "ברובד הציבורי כל אזרח במדינת ישראל זכאי לטיפול של קופות החולים. למי שיש טיפולים משלימים אפשר למצוא את הפרטים בקופת החולים שבה הוא נמצא. בכל מה שקשור לביטוחים הפרטיים ועל פי הרגולציה, אנחנו חייבים לוודא שאין כפילויות. זה התפקיד שלנו כחברת ביטוח לבוא ולהציג ללקוח את התמונה הרחבה, לציין איזה שירותים אנחנו נותנים ולוודא שאין כפילות".
אף אחד עוד לא יודע מה ההשלכות של לחלות בקורונה
הבר התייחס גם לצורך שזיהו בחברתו בשוק הביטוחים הפרטיים. "כשחקן חדש בשוק, הבנו את הצרכים ובנינו חבילה שמאוד מתאימה למשפחה הישראלית. זיהינו שהצורך בביטוח בריאות מגיע כשמגדילים את התא המשפחתי ולכן אנחנו מציעים חבילה שמאוד מתאימה למשפחה", הוא אומר. "בחבילה שאנחנו יוצאים איתה אפשר לבחור מנתח פרטי ללא הגבלה כי יש לנו הקלה רגולטורית שאולי למתחרים שלנו אין, יש את האפשרות לבחור רופא ויש את עניין הזמינות. אירוע רפואי הוא אירוע רגיש ולכן אנחנו שמים את הלקוחות שלנו במרכז".
ואיך הקורונה השפיעה על ביטוחי הבריאות הפרטיים? "כאמור, מערכת הבריאות הציבורית מאוד טובה אבל מאוד עמוסה ולכן הבנו שיש גם מקום לביטוחים הבריאותיים המשלימים כבר עכשיו", אמר הבר. "אלמנט נוסף שהוא שאף אחד לא יודע מה ההשלכות של הידבקות בקורונה. יכול להיות שאנשים שנדבקו והחלימו יזדקקו לשירותים שאנחנו נותנים בביטוחים הפרטיים".
הבר התייחס גם להנחה בציבור כי ברגע האמת, קשה מאוד להוציא כסף מחברות הביטוח. "'ביטוח ישיר' מקום ראשון בתשלום תביעות לפי סקר של מדד שוק ההון, ואנחנו גם מקום ראשון בשירות שלוש שנים ברציפות. זה קורה בגלל תפיסת העולם שלנו, ששמה את הלקוח במרכז. נכון שאירועים בריאותיים הם אירועים קשים עם המון רגשות שנלווים לדבר הזה, אבל אנחנו מכירים ועובדים על זה מול הצוותים שלנו כדי לתת את המענה הכי טוב".
ומה כדאי לעשות בתקופת חוסר הוודאות הנוכחית? "אסור לערבב בין הקורונה - שברובה היא אירוע של מערכת בריאות ציבורית - לבין השפעות אחרות. מערכת הבריאות הפרטית נותנת מענה לייעוץ רפואי. אצלנו למשל אפשר להגיע לבדיקות CT או MRI תוך 72 שעות ולהגיע לרופא מומחה תוך 48 שעות. זה היתרון שלנו – מענה מהיר ובחירת בתי החולים, הרופאים והמנתחים".