איילת גרינבאום אריזון, מנהלת אגף השירות האחראית על מוקד הקורונה "קול הבריאות" במשרד הבריאות, החליטה לעזוב את תפקידה. החלטתה מגיעה בהמשך לתלונות הרבות שהצטברו בנוגע למוקד ובעקבות מקרים בהם אזרחים נדרשו להיכנס לבידוד בטעות. גרינבאום אריזון: "לעזיבתי אין קשר לקורונה - הגענו ללמעלה מ-80 אחוזי מענה". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

במסגרת תפקידה, הייתה אחראית גרינבאום בשנים האחרונות על פניות הציבור למשרד, ובעקבות התפשטות המגיפה הוחלט להקים את מוקד הקורונה "קול הבריאות" במספר הטלפון *5400 שהיה תחת חסותה.

איילת גרינבאום אריזון
איילת גרינבאום אריזון
אדם לובש מסיכת פנים על ספסל ומסתכל בסמארטפון בתל אביב (צילום: S. Edelweiss, shutterstock)
הקורונה בישראל | צילום: S. Edelweiss, shutterstock

גרינבאום אריזון סיפרה ל-N12: "הודעתי בתחילת השבוע על כוונתי לסיים את תפקידי לקראת סוף השנה הקרובה. לאחר למעלה משבע שנים אני רוצה להתקדם ויש עוד דרך ארוכה לפניי. לעזיבתי אין קשר לקורונה, אלא היא זו שהשאירה אותי במשרד עד לסוף השנה. הגענו ללמעלה מ-80 אחוזי מענה במוקדי פניות הציבור שמשתפרים כל העת באופן משמעותי. שמחתי לסייע למאות אלפי אזרחים שפונים אלינו בכל יום מאז תחילת המשבר". 

"מבין לגמרי את התסכול שלך - אבל אין לי איך לעזור לך"

אתמול פרסמנו ב-N12 הקלטות של נציגים במוקד שמודים שאין להם איך לעזור לאנשים שפונים אליהם. בשיחת טלפון שהוקלטה במוקד "קול הבריאות" במספר 5400*, ניתן לשמוע איך נשמעת שיחה אחת – של אישה שמבקשת לקבל מידע על פרטי ההודעה שקיבלה. בשיחה נשמעת נעמה (שם בדוי) מתחננת לפרטים מנציג השירות: "קיבלתי הבוקר הודעה שלכאורה הייתי ליד חולה מאומת. זה תמוה עד כדי הזוי שאף אחד לא יודע לומר לי מהו המיקום שבו נחשפתי לכאורה לאותו חולה".

מן העבר השני של הקו נשמע נציג השירות כשהוא עונה לה, "את זה רק את תוכלי להגיד לי, כי לאף אחד אין הרשאה לנתוני השב"כ", הסביר. "אני מבין לגמרי את התסכול שלך אבל תני לי להסביר לך: אני פה כדי לעזור לך אבל אין לי איך לעזור לך, אני אומר מראש". הנציג המשיך להסביר את דבריו: "משרד הבריאות עובד בשיתוף פעולה עם השב"כ. הטכנולוגיה של השב"כ מאוד מתקדמת ועובדת על פי איכון הטלפון. לא רחוק ממך היה חולה מאומת והטלפון שלך אוכן".

בהקלטה אחרת, מנהלת בכירה במוקד הסבירה חלק מהסיבות לכך שנעמה ובעלה לא הצליחו לקבל את התשובות שביקשו. "יש המון בלגן כרגע במערכת - מיום ליום אנחנו מקבלים אישורים לעשות דברים או לא לעשות דברים", סיפרה. "אני מתנצלת על הבלאגן הזה, כל המדינה וכל העולם כולו בכאוס אחד גדול ואנחנו לומדים להתנהל עם זה תוך כדי תנועה. יש המון בלגן, זה משהו שהולך ומסתדר תוך כדי תנועה, כל התלונות שמתקבלות נאספות לטובת שיפור".


איילת גרינבאום אריזון מסרה בעקבות פרסום הידיעה: "לאחר כ7 שנים במשרד הבריאות בתפקיד מלא עשייה ומשמעות, ביקשתי לסיים את תפקידי בדצבמבר, לאחר בחירת מחליף/ה ראוי ולצאת לדרך חדשה. לפני כ7 שנים הקמתי את אגף השירות, את מוקדי האגף, את תחום השירות וחווית המטופל, את מערך סקרי חווית המטופל הלאומי, מיניתי מנהלות שירות בבתי חולים, הקמתי מרכזי זכויות, צמצמתי בירוקרטיה בשירותי המשרד ועוד פעילויות רבות ומשמעותיות עבור אזרחי המדינה.

אני רוצה להודות להנהלת משרד הבריאות, הנהלות מערכת הבריאות ולצוות אגף השירות על השותפות המלאה והסיוע לאורך כל הדרך.

אני נשארת עד סוף השנה וממשיכה במלוא המרץ לשפר את השירות וחווית המטופל במערכת כולל שיפור המענה במוקדי המשרד במשבר הקורונה. אני מאמינה בצוות משרד הבריאות, באנשים ובמחוייבות של המערכת להתמודד עם המשבר ובוחנת אפשרויות להישאר במשרד או בשירות הציבורי בתפקיד אחר".