הדיילים, שאמונים על חוויית השירות והבטיחות במהלך הטיסה, נאלצים לא פעם להתמודד עם נוסעים שמרגישים שהם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם. כדי לוודא שזה לא יקרה, ובמטרה שהטיסה תעבור בצורה החלקה ביותר, אספנו 13 בקשות שונות של דיילים שונים שמתחננים שכל נוסע יעשה במהלך הטיסה, ויפה שעה אחת קודם:
התלבשו חם, או שתתלבשו בשכבות
כמעט תמיד המטוס יהיה קר מדי. הסיבה לכך היא שיש בו ציוד ואוכל שדורשים טמפרטורה נמוכה ובנוסף, יותר קל להתמגן מקור מאשר להתמודד עם חום. עשו לכם חוק - הגיעו לטיסה לבושים היטב. זו האחריות שלכם.
תדאגו להשאיר מספיק זמן בקונקשן
לכולם יש רצון לעשות את עצירת הביניים קצרה ככל האפשר, אך לעתים אנו מגזימים ולא משאירים זמן לתקלות/שינויים/ או דברים שאינם ידועים מראש. כשאנחנו חוששים לאחר לטיסת ההמשך, הלחץ עולה, הטונים יכולים לעלות גם כן וצריך להפעיל מערך שלם על מנת לפתור לכם את הבעיה. חבל, תמיד תיקחו שעה אחת אקסטרה ממה שחשבתם.
וודאו מה התנאים שמגיעים לכם בכרטיס שרכשתם
תמיד כדאי לוודא מה מגיע לכם (ומה לא) לפני שאתם מגיעים לשדה התעופה (בעיקר בנושא המזוודות). זה יכול לחסוך אי נעימויות וויכוחים מיותרים, במיוחד אם אתם טסים הרבה אנשים.
הביאו חטיפים ושתייה לתגבור
נכון, בהרבה טיסות אתם צריכים לקבל אוכל ושתייה, אבל תמיד טוב שיהיה לכם קצת אקסטרה. תביאו אתכם בקבוק מים נוסף כדי שלא תאלצו להמתין לדיילים בכל פעם (הם לפעמים לא זמינים בדיוק באותו הרגע) וכך גם לגבי חטיפים או אוכל נוסף.
הישארו לשבת כשיש הוראה לכך
זה אולי הדבר שהכי מעצבן דיילים. כשסימן חגורות הבטיחות דולק זו לא המלצה, אין צורך לעבור אחד אחד כדי להתחנן שתישארו לשבת.
הקדישו כמה דקות כדי להקשיב להוראות הבטיחות בתחילת הטיסה
בטח שמעתם וראיתם את תדריכי הבטיחות לא מעט, ובכל זאת, הקדישו חמש דקות כדי לשמוע אותם שוב. זה גם יכול להציל חיים וגם יותר מנומס.
הניחו את האוזניות בצד בזמן שהדיילים עוברים לתת שירות
זה השלב בו ישאלו אתכם מה תרצו לאכול, לשתות, או אם יש לכם בקשות מיוחדות. המעט שאתם יכולים לעשות זה להוריד את האוזניות לכמה דקות.
אמרו שלום בעלייה למטוס
אם אומרים לכם שלום בעלייה למטוס, רצוי לענות. זה לא נחמד להתעלם.
אל תחסמו את המעבר
המעברים במטוסים צרים גם ככה. כשאתם עומדים בצורה סטטית, שולחים רגליים מהמושב, או שמים תיק כדי לפנות לכם מקום, זה ממש מטריד, במיוחד בזמנים בהם מחלקים אוכל או שתייה.
אל תתווכחו על כל דבר
אם מותר לכם לעלות משקל מסוים במזוודה, או קיבלתם מושב ספציפי, פשוט עשו זאת. אל תהפכו כל הוראה למלחמה במטרה לראות אם תצליחו להרוויח מכך.
אל תיכנסו לשירותים עם פלאפון
יחס השירותים/נוסעים הוא מאוד נמוך גם ככה. לכן, הקפידו לעשות את הביקורים שלכם קצרים ככל האפשר. כניסה עם פלאפון יכולה מאד להאט את כל התהליך.
השתדלו להשאיר את אזור המטבח פנוי
אזור המטבח הפך למקום המפגש של הנוסעים, דבר שמאוד מקשה על העבודה של הדיילים שצריכים להכין שם את האוכל ולהתכונן למשימות שונות. התחשבו בכך.
אפשר להגיד תודה
תגיד כיף לשמוע תודה. במיוחד ברגעים בהם צריך לתת מענה למעל 200 נוסעים שסגורים בתוך צינור מעופף.