בעולם הביטוח, סוכני ביטוח משחקים תפקיד חשוב במתווך בין החברות ללקוחות. הם מסייעים ללקוחות להבין את המוצרים השונים ולבחור את הפוליסה המתאימה ביותר לצרכיהם. אך עם התפקיד החשוב הזה מגיעה גם אחריות משפטית רבה.
החשיבות של ייעוץ משפטי
סוכני ביטוח נתקלים לעיתים קרובות במצבים משפטיים מורכבים. ייעוץ משפטי מקצועי צמוד, יכול לעזור להם להבין את החובות והזכויות שלהם, להגן על עצמם מפני תביעות משפטיות ולשרת את לקוחותיהם בצורה הטובה ביותר.
לפניה ישירה אל משרד עורכי דין שקד זרוצקי, לחץ/י כאן
לא פעם קרה שסוכנויות ביטוח שאני מלווה באופן צמוד כבר שנים, מכל רחבי הארץ, פונים אליי באופן שוטף לבחון האם הדחייה המלאה או החלקית, שהמבוטח קיבל מוצדקת. לאחר שזה עובר לבחינתי המעמיקה ואני חושב שחברת הביטוח טעתה, אני נותן את הטענות המשפטיות לסוכן בכדי שיוכל להגיש ערעור מנומק ומגובה משפטי.
כך יוצא שבמרבית המקרים, הסוכן מצליח להשיג את הכסף עבור הלקוח ושניהם יוצאים מרוצים, מבלי לערב את בתי המשפט. הלקוח ממשיך לעבוד עם הסוכן שעושה עבורו הכל בשביל להשיג את המגיע לו, מבלי לערב בית משפט והסוכן זוכה באמונו המחודש של הלקוח ואת המלצתו ללקוחות אחרים.
דחייה בפוליסת מחלות קשות
לדוגמה, סוכן פנה אליי עקב דחייה בפוליסת מחלות קשות, ששם נקבע שהגילוי של המחלה הקשה של המבוטחת היה לאחר הגיל שמופיע בפוליסה. לאחר שבדקתי את המקרה, שמתי לב שמועד הגילוי הוא נתון לפרשנות וחברת הביטוח בחרה לקחת את המועד המאוחר. דבר נוסף, הפוליסה של המבוטחת כאשר היא הצטרפה, מראה גיל מאוחר יותר שכן מכניס אותה לקטגוריה. כיוון שהנוסח הקובע הוא הנוסח שעליו המבוטחת חתמה בעת שהסכימה להיות מבוטחת אצל חברת הביטוח, זה הספיק בערעור שהוגש לחברת הביטוח לתגמל את המבוטחת בסכום של 150,000 ₪. לו המקרה הזה היה מגיע אליי באופן פרטי, הייתי משיג למבוטחת את הכסף דרך בית המשפט, אך הזמן כסף והאנרגיה שהיה דורש מהמבוטחת, היה משמעותי הרבה יותר.
נושאים מרכזיים בייעוץ משפטי לסוכני ביטוח
חוזים והסכמים
סוכני ביטוח עוסקים בחוזים באופן יומיומי. הם חייבים להבין את ההסכמים שהם מחתימים עם החברות ועם הלקוחות. ייעוץ משפטי יכול לעזור להם להבין את החוזים הללו ולוודא שהם מגנים על עצמם.
דיני ביטוח
החוקים המנהלים את עולם הביטוח משתנים לעיתים קרובות ויכולים להיות מורכבים. סוכני ביטוח חייבים להיות מעודכנים בשינויים אלה ולהבין איך הם משפיעים על העסק שלהם.
תביעות פיצוי - מדיניות בחברה
כאשר מתרחשת אירוע מזיק, סוכני ביטוח חייבים לדעת איך לטפל בתביעות פיצוי. ייעוץ משפטי יכול לעזור להם לנהל את התהליך בצורה מקצועית ולוודא שהם מגינים על עצמם ועל לקוחותיהם. ייעוץ משפטי יכול להגן על הסוכנים על ידי יצירת מדיניות חברה ברורה שמגדירה את הפעולות המשפטיות המותרות והאסורות.
תביעות כנגד סוכני ביטוח
על סוכן ביטוח יש אחריות גדולה לתת שירות וליווי מקיף וכן להכיר עד רמת הפסיק מה הוא מוכר, אפילו שהפוליסות מורכבות מעשרות עמודים של נספחים והסתייגויות. הרגולציה משתנה מדי יום והחובות גדלים וגדלים עד שהפכו סוכני הביטוח ל"שק חבטות" של המפקח על הביטוח. כאשר רוצים להאשים או להוזיל עליות, סוכן הביטוח הוא זה שנאלץ לספוג זאת, להבדיל מחברת ביטוח שפשוט מפעילה לחצים או מפסיקה לשווק פוליסות באקט קבוצתי שפוגע בכל האזרחים.
לכן, צריך סוכן הביטוח להתמודד לא מעט כנגד תביעות רשלנות אישיות על סכומים גדולים כנגדו. לרב עם תבנית עבודה מסוגרת שנתפרת למידות הסוכן, מצמצם למינימום את מידת החשיפה לתביעות משפטיות כנגדו. אך, גם אם וחלילה הוחלט להגיש תביעה, ניהול התביעה גם אם יש חברת ביטוח שבאה להגן על עצמה מתשלום רב, אני רואה לנגד עיניי את טובת הסוכן ואת שמו ביום שאחרי. אני רואה ודואג שעבודתו לא תיפגע או ברמה המינימאלית ויוכל הוא להמשיך לתת את השירות הכה הכרחי לציבור. לא פעם נפתרו תביעות בהידברות מטעמי כנציג הסוכנות ללא הגשת תביעה ובשמירה על שקט תעשייתי.
לסיכום, סוכני ביטוח משחקים תפקיד קריטי בעולם הביטוח, אך עם התפקיד הזה מגיעה גם אחריות משפטית רבה. המטרה היא להגן על הסוכן ולוודא שהוא מספק שירות מקצועי ואמין ללקוחותיו. זה יכול להביא לשיפור במוניטין של הסוכן, להגברת האמון של הלקוחות ולהצלחה העסקית לטווח הארוך.
עו"ד שקד זרוצקי, מתמחה בתחום ייעוץ לסוכני ביטוח. הכתבה באדיבות האתר din.co.il.
*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
לפניה ישירה לעו"ד שקד זרוצקי - 053-6240918