מערכת היחסים בין נהגי המוניות לנוסעים הופכים לא פעם מתוחים סביב נושא עלות הנסיעה. הפער בין היעד המשוער לאורך הנסיעה בפועל, גורמת לעתים לנוסעים לסכם על מחיר נסיעה מראש מבלי להסתמך על המונה - אך פסיקה של בית המשפט מגלה שהמונה חייב לפעול במקרה שהנוסע בוחר בכך.
המקרה שנדון בבית משפט השלום בתל אביב נגד הנהג צורי חכמון, הוגש על ידי משרד התחבורה נגד הנהג, לאחר שגבה מחיר מופקע עבור נסיעה מתל אביב לראשון לציון שעלותה על פי המחירון היא 64 שקלים. לטענת הנהג, הנוסע ביקש ממנו לשלם 100 שקלים עבור הנסיעה, והוא הסכים מבלי שבדק את המחירון.
לאחר שהגיעו ליעד, ביקש הנוסע לשלם מחיר מחירון - דבר שהוביל לויכוח מר בין השניים. בית המשפט קבע שבעת נסיעה מיוחדת, אם סוכם כי מחיר הנסיעה יהיה כמו שמופיע במחירון - הנהג צריך לחייב אותו על פי המופיע במחירון שבמונה. המשמעות היא שהנוסע הוא היחיד שיכול להחליט על הפעלת המונה בזמן נסיעה מיוחדת.
"הרבה מעבר לדרוש, יצוין שהמונה נועד להבטיח שנהג המונית לא יגבה מהנוסע שכר הגבוה מהקבוע בתקנות", נכתב בהכרעת הדין, שהשריעה את הנהג בעבירה של עשיית שירות במחיר מעל המחיר הקובע. השופט עודד מאור קבע כי הנהג ישלם קנס כספי בסך של 5,000 ₪ או 30 ימי מאסר תמורתם. למרות שהצדיק את המתלונן, השופט בחר שלא להעניק לו פיצוי כל שהוא. מה שבטוח, בפעם הבאה הוא כבר יידע כמה הוא אמור לשלם עבור נסיעה במונית - או לפחות מה הוא רשאי לדרש בזמן נסיעה.