כמה מקבוצות ליגת העל הבכירות הגישו לאחרונה, יחד עם מנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל תביעה נגד חברת PMI המפיצה את חוברת ומדבקות "סופרגול", הפופולריות בעיקר בקרב בני נוער. היום (רביעי) הן הגישו גם בקשה להוציא צו מניעה להפצת החוברות. לטענת הקבוצות, זיכיון החברה להפצת המדבקות תם ולאחר שהמשיכו להפיץ אותן, פגעו בזכויות הקניין שלהן.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
התביעה שכוללת קבוצות בכירות כמו האלופה, הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים, מכבי חיפה והפועל ת"א דורשת פיצוי בגובה 4 מיליון שקלים מחברת PMI והעומד בראשה, בועז דקל. מכבי ת"א מראש הורתה לשחקניה שלא להצטלם לחוברת. בנוסף, דורשות הקבוצות להוציא צו מניעה מיידי נגד הפצת החוברות בחנויות.
"מפעל ההפרות האדיר שהקימו הנתבעים על חשבונן של התובעות, הסב, ועודנו מסב לתובעות נזקים כספיים עצומים", נכתב בכתב התביעה ע"י עו"ד ניב מורן ממשרד עורכי הדין לוצאטו ושות'. "זאת תוך כדי הטעיית הציבור ועד כדי סיכול יכולתן של התובעות לממש את זכויות הקניין הרוחני שלהן שנרכשו ונוצרו בעמל ובהשקעת משאבים עצומה במשך שנים ארוכות".
הקבוצות, המנהלת וההתאחדות טוענות כי הזיכיון להפצת המדבקות תם, ולמרות זאת החברה ממשיכה להפיץ אלבומים ומדבקות עם סמלי הקבוצות. בנוסף, לטענתם, החברה מייצרת גם מוצרים נלווים, כמו יומנים, מצעים וסמיכות - לכאורה בניגוד להסכמים וללא רשות.
"עניינה של תביעה זו הוא בהפרות בוטות, אדירות ממדים וחמורות במיוחד של זכויות קניין רוחני", נכתב בכתב התביעה. "האלבום הופק ללא היתר של הגורמים המנהלים את הענף והשחקנים לא נתנו הרשאה לסופרגול להשתמש בדמותם".
חוברות "סופרגול" הן היחידות שמציעות למכירה מדבקות של כוכבי הכדורגל הישראלים. הן מודפסות במאות אלפי עותקים ויוצאות למכירה מזה למעלה מ-20 שנה. הן נחשבות פופולאריות מאוד בקרב ילדים ובני נוער.
תגובת "סופרגול": "אין לסופרגול שום קשר עם עסקני המנהלת או ההתאחדות שרוצים לנשל את השחקנים מזכותם על דמותם המופיעה בקלפי סופרגול. לא נאפשר בריונות מצד הגורמים הנ"ל ונגן על זכויות 400 שחקני כדורגל שאישרו וחתמו על הסכם עם סופרגול ל-5 השנים הבאות. סופרגול מופץ 21 שנים וכל הזכויות על דמויות השחקנים נרכשות ישירות משחקני הכדורגל המופיעים על הקלפים".