כשנה לאחר שנחשפה בחדשות 2 הונאת הסלולר הגדולה באזור הצפון, בית המשפט החליט למחוק שתי תביעות בגין חובות לחברות "סלקום" ו-"פרטנר" בהסכמת הצדדים. על פי החשד שנבדק, לקוחות פותו על ידי סוכנים לשעבר בחברות הסלולר לרכוש מכשירים ניידים ללא התחייבות כספית, אך גילו לתדהמתם כי חובות של עשרות אלפים הצטברו בעקבות הרכישה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
במקרה של "פרטנר", החברה עצמה תבעה תושב הצפון בשל חובותיו לחברה, אלא שלטענת התושב הן היו תוצאה של הונאה אליה נפל קורבן לצד עשרות אזרחים נוספים מצפון הארץ. במקביל, חלק מהאזרחים תבעו בעצמם את חברות הסלולר בבקשה לבטל את החובות לאחר שהבהירו כי גם הם נפלו קורבן.
בעקבות החשיפה בחדשות 2 הצטברו במשטרה יותר ויותר תלונות, אלא שכעת בית משפט השלום הוביל פשרה לפיה התביעות יימחקו אך גם החובות לא ישולמו.
ההונאה התרחשה לפני יותר משנה, אז תושב הצפון פנה למספר מכרים וטען שיוכל "לסדר להם" טלפונים חדשים ללא כל חיוב. כל שנדרש מהם היה להעביר את מספר תעודת הזהות שלהם ומספר כרטיס האשראי. הלקוחות פנו לסניף של אחת מרשתות הסלולר הגדולות, קיבלו את הטלפון החינמי והשמועה בדבר המבצע עברה מפה לאוזן.
אלא שאחרי חודשים ספורים מביצוע העסקה, הלקוחות הבינו שהם מקבלים חיובים על מספר מכשירים. באחד המקרים חויב לקוח על לא פחות מ-18 טלפונים שאותם קיבל כביכול בחינם.
השיטה לא יכלה לעבוד ללא סיוע של נציגי החברות הסלולריות. במקרים מסוימים, כפי שתיעדה המצלמה הנסתרת, עשו זאת הנציגים תוך הסתרה ממנהלי הסניף.
עורך הדין נידאל סיאגה, ממשרד עורכי הדין דורון קיטוצקי, קנטור גוטמן ועמית גרוס, שייצג את האזרחים בתביעה מסר: "בהמשך לכתבה פנו למשרדנו עשרות אזרחים נגדם הוגשו תביעות בסכומים גדולים כפועל יוצא של הפרשה הקשה. לאחר שקיבלנו את התיקים ולמדנו את החומר הגשנו כתבי הגנה מפורטים בצירוף התלונות שהגשנו למשטרה. לאחר מכן פנו אלינו החברות והודיעו כי הן מוחקות את התביעות. אחרות אמרו שהן מעכבות את ההליכים ואין בכוונתן לתבוע".