4 שנות מאסר בפועל ושלילת רישיון ל-15 שנה נגזרו על מעיין קריף, שהורשעה לפני כ-5 חודשים בהריגת רוכב האופנוע מאיר (מאור) קלצ'י. בחודש יולי בשנה שעברה הוגש נגד קריף, נהגת צעירה מבת-ים, כתב אישום חמור המתאר כיצד היא נהגה במהירות כפולה מהמותר וחצתה צומת באור אדום כשפגעה בקלצ'י. אביה של קריף אמר בבית המשפט שהוא "מתנצל אלף פעמים".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
אלמנתו של קלצ'י הגיבה מחוץ לאולם לאחר גזר הדין: "הצדק נעשה. היא צריכה לקבל את העונש שלה, שתשלם על מה שעשתה". לפני הקראת גזר הדין, סיפר אביו של קלצ'י על חיי המשפחה מאז אותו ערב: "אין לנו חיים מהיום שזה קרה, אין לנו חיים. יש ילדה שאין לה אבא, שלקחו לה את אבא שלה".
באשר לעונשה של קריף, אמר כי הוא "מקווה שהיא תקבל את ההכי גרוע. היא לקחה לי את הילד. שתשב הרבה שנים בבית סוהר, שתשלם על מה שהיא עשתה. היא לא מביעה חרטה. היא הייתה צריכה להתנצל מהתחלה, אבל היא שיקרה, אמרה שהיא נסעה באור ירוק". בתגובה לטענות סנגורה של קריף, כי מדובר בצעירה ללא עבירות קודמות, אמר אביו של קלצ'י: "גם הבן שלי היה צעיר והיא לקחה אותו ברמזור אדום".
לפני הקראת גזר הדין, סנגורה של קריף הגיש בקשה לדחות את הדיון, לאחר שלטענתו בעקבות הטיעונים לעונש של התביעה חלה הידרדרות במצבה הרפואי. הסנגור אף ביקש לקבל חוות דעת פסיכיאטרית נוספת בעניינה של קריף. "חלה החרפה במצבה הנפשי, והיא הוחזרה לטיפול לאחר שלאחרונה היא התבטאה בצורה קיצונית.
"חצתה באדום - במהירות כפולה מהמותר"
כתב האישום שהוגש נגד קריף מתאר את השתלשלות האירועים שהובילו למותו של רוכב האופנוע: ב-12 אפריל, סמוך לשעה תשע בערב נהגה קריף ברכב ברחוב קוממיות בבת ים. באותה עת הגיע לצומת הרחובות קוממיות ומשה דיין רוכב האופנוע, מאיר קלצ'י, בדרכו לפנות לכיוון כביש 20. קלצ'י הבחין ברמזור אדום ועצר, ולאחר שהרמזור התחלף לירוק החל בפנייה איטית שמאלה.
לפי כתב האישום, בשלב זה הגיעה הנאשמת אל הצומת כשהיא נוסעת בנתיב האמצעי, ולמרות שהרמזור בכיוון נסיעתה היה אדום למשך שלוש שניות, היא לא האטה והמשיכה בנסיעה רצופה במהירות של 89-112 קמ"ש, בעוד שהמהירות המותרת בכביש זה היא 50 קמ"ש.
הנאשמת התנגשה ברוכב האופנוע, שהועף ממנו ונזרק להמשך הרחוב,שם פגע במכונית נוספת. הוא סבל מפגיעה רב מערכתית ופונה בבהילות לבית החולים "וולפסון" כשהוא מורדם ומונשם, אך לאחר מספר דקות מת מפצעיו. האופנוע התפרק לשני חלקים ולרכבה של הנאשמת נגרם נזק רציני.
במהלך המשפט הוצגה עדותה של עדת ראייה שראתה את הנאשמת חוצה את הצומת באדום. "ראיתי את המכונית של הנאשמת מגיעה משמאל ונכנסת לצומת באור אדום", שחזרה העדה. "היא אפילו התקשרה לאחיה מיד לאחר התאונה ואמרה לו 'תגיע מהר לקוממיות, רכב עבר באדום ומישהו נפגע'". העדה אף הוסיפה כי רוכב האופנוע עצר טרם כניסתו לצומת והתאונה אירעה כשהתחיל בנסיעה.
"גרסה כוזבת ובלתי מתקבלת על הדעת"
עו"ד ראאד ענוז, נציג פרקליטות מחוז תל-אביב, טען במהלך הדיונים כי קריף נהגה בקלות דעת, הייתה מודעת היטב לטיב מעשיה כמתואר בכתב האישום ולאפשרות של גרימת התוצאה החמורה. בנוסף טען עו"ד ענוז כי קריף נטלה על עצמה סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת התוצאה הקטלנית.
בהכרעת הדין אמר השופט: "הנאשמת דבקה בגרסתה, שהתבררה ככוזבת ובלתי מתקבלת על הדעת, כי היא נכנסה לצומת באור ירוק. הוכח, כי הנאשמת הייתה במרחק גדול מהצומת שעה שהאור הירוק המהבהב, הצהוב והאור האדום דלקו בזה אחר זה בכיוון נסיעתה".
עוד אמר השופט בהכרעה: "התנהגות הנאשמת ,שכללה נסיעה רציפה לתוך הצומת תוך התעלמות מוחלטת מהאורות המתחלפים ברמזור וכן נסיעה במהירות גבוהה בהרבה מהמותר באותו כביש, די בה כדי להקים חזקה בדבר מודעותה לאפשרות גרימתה של תאונת דרכים קטלנית תוך נטילת סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימתה של תוצאה זו . משלא נשללה חזקה זו קמים יסודותיה של עבירת ההריגה".
התביעה ביקשה להשית על קריף מאסר בפועל של בין 3 ל-6 שנים, ואילו סנגורה עו"ד דוד גולן ביקש מבית המשפט להסתפק ב-9 חודשי עבודות שירות.
"מדובר בילדה בת 18 בסך הכל ובמקרה מיוחד של מישהי שמתמודדת גם עם קשיים בעקבות שירותה הצבאי", טען הסנגור גולן. "הטרגדיה של המשפחה השניה קשה, בלתי ניתנת לתיאור. ובכל זאת צריך לזכור שאין לה עבירות קודמות והיא קיבלה תזכיר מעולה של שירות המבחן. בכל מקרה נבקש לערער לבית המשפט העליון, משום שלטעמנו לא מדובר בעבירת ההריגה. עד היום ומתחילת הדרך הטענה שלה שעברה בירוק. נטען בערעור לאי תקינות הרמזור, הסרטון ומעורבות תורמת של המנוח שנכנס לצומת לפני שהיה לו ירוק בדרכם של רוכבי אופנועים".