נהג האוטובוס אדוארד גלפונד שהתהפך ליד אילת דוחה את החשדות נגדו. "מה שגרם לתאונה היא בריונות של נהג האוטובוס האחר שהחלה במחסום ונמשכה לאורך הדרך עד למקום התאונה, והיו עדים לכך באוטובוס", אמר הערב בשמו פרקליטו, עו"ד יואב לוי.
"כאשר שני האוטובוסים עצרו במחסום, נהג האוטובוס השני חסם לו את הדרך ונדחף קדימה, למרות שהיה צריך להיות מאחור", הוסיף עו"ד לוי. "במהלך כל הדרך המשיך הנהג השני לעשות לו בעיות, ולכן הוא ניסה לצאת לעקיפה כדי להיפטר ממנו. במהלך העקיפה הוא התחרט, אך מדריך הקבוצה נפל עליו וגרם לו לאבד את השליטה על ההגה".
פרקליטו של הנהג הוסיף כי מרשו משתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן ושולח מנוחה שלמה למי שמאושפז. הוא סיפר כי גלפונד, שנפצע גם הוא בתאונה, מתקשה לדבר. "עדיין קשה להוציא ממנו פרטים ואיני יודע אם הוא מודע לחומרת האסון", אמר לחדשות 2 באינטרנט. "יכול להיות שמחר או מחרתיים יהיו לנו פרטים נוספים".
הנהג השני: הוא התחיל לצפור לי
גם הנהג שנעקף שלל הבוקר את הגרסה לפיה היה בין שני הנהגים ויכוח. "נפגשנו לראשונה במחסום, אבל לא דיברתי איתו בכלל, אני לא דובר רוסית", אמר הנהג רמי וזאנה בראיון לגלי צה"ל. "נכנסתי לכיוון הבטונדות במחסום והוא התחיל לצפור לי, אבל כבר נסעתי. מה אני אסע רברס?".
הדיווחים לפיהם בין שני הנהגים התקיים מירוץ, אינם נכונים לטענת וזאנה. "אם הוא היה נשאר במסלול שלו אני לא מאמין שהיה קורה משהו", אמר. "הוא ניסה לחזור ולא הצליח כי הוא נדבק למעקה. לא ניסיתי לעשות לו כלום. אני לא משחק בכביש ואני בטוח שהוא נסע יותר מ-70 קמ"ש".
אבל שר התחבורה שאול מופז חזר היום שוב על תוצאות החקירה שנערכה. "היה ויכוח במחסום. נקודה", אמר במסיבת עיתונאים שכינס בצהריים. "הייתה התנהגות שלא על פי תנאי הדרך והיא הובילה לתאונה המחרידה. אי אפשר להתעלם מחוסר האחריות ושיקול הדעת, ומהנהיגה הפרועה וכמעט מתגרה בין שני האוטובוסים".