בחמש השנים האחרונות משאיות היו מעורבות ביותר מ-20% מתאונות הדרכים הקטלניות, למרות שהם מהווים רק 2.7% מכלל כלי הרכב - כך עולה מנתוני המשטרה. על מנת להילחם בתופעה הוקמה במשטרה יחידה חדשה לאכיפה נגד רכבים כבדים: אחרי מספר חודשים של ניסוי הפעלת היחידה, היום (רביעי) היא הצטרפה לשורות אגף התנועה במשטרה, בטקס שנערך בתחנת בית שמש. כך נראית פעילות היחידה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
במשטרה הדגישו כי לרשות היחידה יעמדו "יכולות הפעלה ייחודיות, שימוש באמצעים ייעודיים, גמישות הפעלה, פריסה ארצית והכשרות מיוחדות". אחת המטרות המוצהרות היא להיאבק בתאונות הדרכים הקטלניות במעורבות המשאיות וכלי הרכב הכבדים: בכבישי הארץ ישנם למעלה מ-300,000 רכבי משא, ומתוכם כ- 93,000 משאיות במשקל העולה על 3.5 טונות.
"ידוע כי חומרת הפגיעה בזמן תאונה במעורבות משאית עלולה להיות קשה ואף קטלנית", ציינו במשטרה. "משטרת ישראל רואה כערך עליון את הפעילות מצילת החיים בכבישים, ותמשיך לבצע בנחישות אכיפה כנגד הגורמים לתאונות הדרכים במטרה להרתיע את הנהגים ולצמצם ככל שניתן את מעורבותם של כלי הרכב הכבדים בתאונות הדרכים".
טקס חניכת היחידה התקיים היום במעמד השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, ראש אגף התנועה ניצב דורון ידיד ובכירים נוספים באגף - כמו גם מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים רחלי טבת ויזל, נציג נתיבי ישראל, נציג חברת דרך ארץ ועוד.
היחידה מונה 24 שוטרים, והיא תעסוק בפעילות אכיפה ממוקדת כנגד רכבים כבדים הנעים בכבישים ותבצע בדיקות תקינות, מטענים חורגים, שעות עבודה של נהגים, ליקויי בטיחות ועוד עבירות תנועה אחרות. כחלק ממדיניות ראש אגף התנועה, ייעוד היחידה יהיה הגברת האכיפה וחשיפת עבירות מסכנות חיים ובריונות כביש, על מנת לצמצם את מעורבותם של כלי הרכב הכבדים בתאונות הדרכים וליצור הרתעה בקרב הנהגים, בנוסף היחידה תתמקד גם באחריות השילוחית של מנהלי החברות.