שלושה בכירים באלבר נעצרו בחשד להתחמקות ממס בהיקף של 25 מיליון שקל - ובהם היו"ר ובעל השליטה אלי אלעזרא. שופטת בית משפט השלום בחיפה, איילה הוך, קיבלה את בקשת רשות המסים והורתה על שחרורם בערבות של אלי אלעזרא, אורן אלעזרא, מנכ"ל החברה, ואירית פרנקו, סמנכ"לית הכספים של החברה - תוך קביעת תנאים מגבילים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
השלושה הובאו הבוקר (שני) לבית המשפט במסגרת חקירה המנוהלת במחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה בשיתוף עם בית מכס מרכז, כנגד חברת הליסינג בחשד לביצוע עבירות מסוג פשע על פקודת המכס, פקודת הייבוא והייצוא, חוק מס קנייה וחוק איסור הלבנת הון.
בהתאם לבקשות המעצר שהוגשו לבית המשפט, חברת אלבר החלה בחודש אפריל 2014 בביצוע ייבוא מקביל של רכבים מארה"ב מתוצרת הונדה, טויוטה ולקסוס. על פי החשד, החברה רכשה את הרכבים מדילרים שונים בארה"ב ולא מסוכן מורשה.
על מנת לעקוף עובדה זו, החברה הציגה לרשויות בישראל מסמכים כוזבים או מזויפים של חברה אמריקנית העוסקת במסחר בכלי רכב והעומדת בקריטריונים הנדרשים לצורך קבלת היתר ייבוא מקביל, אך בפועל חברה זו לא ביצעה, לפי החשד, כל פעילות עסקית מול החברה.
על פי החשד, כ-1,500 כלי רכב יובאו על ידי חברת אלבר בדרך זו, וייבואם נאמד בכ-150 מיליון שקל. כמו כן, החברה ביצעה לכאורה הנמכות בערך הרכבים שיובאו ובכך התחמקה מתשלום מסי ייבוא בהיקף של כ-25 מיליון שקל.
אתמול ביצעו חוקרי הרשות חיפושים במשרדי החברה, במסגרתם נתפסו מסמכים רבים וחומרי מחשב המחזקים את החשדות נגד החברה והמעורבים. בתום החיפוש, עוכבו לחקירה בכירים בחברה ובהם שלושת החשודים שהובאו היום לבית המשפט.
מחברת אלבר נמסר בתגובה: "צפינו כי כניסתנו לתחום היבוא המקביל תלווה במאבק לא קל מול חלק מיבואני הרכב שהתחרות בשוק תגרום להם להפסדים. למרות זאת, החליטה החברה להשקיע משאבים רבים ביצירת חטיבת היבוא המקביל כאשר מטרה מרכזית עומדת ביסוד ההחלטה - לשבור את המונופול בשוק הרכב הישראלי ולחלץ את הנהג הכבול במחירים מופקעים מידיהם".
"בתוך זמן קצר ביותר הפך היבוא המקביל של אלבר להצלחה מסחררת. מאות לקוחות נהנים כיום מרכבים חדשים במחירים סבירים, הנמוכים באופן משמעותי מהמחיר אותו מציע היבואן שפועל נגד אלבר. אנו שמחים על שחוללנו מהפכה של ממש בשוק הרכב ומשוכנעים כי לא נעשה דבר בניגוד לחוק".
"צר לנו על שגורמים אינטרסנטים פעלו בדרכים פסולות לפגוע בחברת אלבר ובצרכן הישראלי, שמגיע לו, ובצדק, לקנות ולנהוג ברכב חדש, מבלי לשלם על כך ביוקר. אנו סומכים את ידינו על רשויות החוק החוקרות את הנושא בימים אלו, משוכנעים כי הצדק ייצא לאור ונחושים להמשיך במלוא המרץ בפעילות היבוא המקביל".