"קוראים לציבור לעזור להביא את המזכרת האחרונה": משפחתה של אור אלבז בת ה-17, שנהרגה בתאונת האוטובוס במנהרות הכרמל בשבוע שעבר, כינסה הבוקר (שלישי) מסיבת עיתונאים וביקשה את עזרת הציבור באיתור הטלפון הנייד של הבת שאבד מאז האסון.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
הוריה של הנערה, שמתה מפצעיה כיממה לאחר התאונה, אמרו כי אינם יודעים מה עלה בגורל המכשיר הנייד: "יש כל מיני גרסאות אבל נכון לעכשיו לא הגיע אלינו הטלפון. אנחנו יודעים שהאוטובוס בחקירה, אבל לא מצאו שם כלום בינתיים". האב יוסי הוסיף: "אני מבקש מכל עם ישראל ובפרט ממי שהיה באזור התאונה - אנא מכם, זו המזכרת האחרונה שלנו, תחזירו לנו את הטלפון".
"אם מישהו חשב לקחת את הטלפון, אני מוכן לתת לו את מחיר הטלפון רק שיחזיר לנו אותו. אלה התמונות והזיכרונות האחרונים שלנו מאור", הדגיש האב שאיבד את בתו היחידה. "לא אומרים לנו שום דבר במשטרה, הם טוענים שהם ניסו למצוא את הטלפון. כל מה שהיה לה שם בתיק - כסף ודברים - זה זניח, אנחנו רק רוצים את הטלפון". האב ציין כי מדובר באייפון 6 לבן, ובו תעודה של אגד. מספר הטלפון של האב, שביקש את עזרת הציבור, הוא: 050-7291315.
"למה בת של עובדת אגד צריכה להיפגע כך?"
בהמשך התייחסו בני המשפחה גם לחקירת התאונה: "לא מעדכנים אותנו, אנחנו שומעים על מה שקורה רק מהתקשורת. אנחנו מקבלים מידע ממנחמים שמגיעים אלינו ומספרים לנו מה מדווחים. מהמשטרה או מאגד אין לנו כלום". האב יוסי סיכם: "אני לא הייתי אומר דבר לנהג, אני לא יודע מה נסיבות המקרה ולא אני אחרוץ את דינו. המשטרה ובית המשפט צריכים להחליט".
האם סלין היא עובדת ותיקה של אגד: "המשפחה שלי זה אגד וכולם שם קיבלו את זה קשה מאוד. אני 38 שנה באגד, כולם כועסים. למה בת של עובדת אגד צריכה להיפגע ככה?". האם סיפרה על התחושות הקשות בימים האחרונים: "אין לי כעס, אני תמיד שואלת את עצמי למה היא נכנסה לאוטובוס מלא. אני שמעתי שאיזה קבוצה של תיירים עלתה עם תיקים וחסמה את כל החלק האחורי מה שדחס את האנשים קדימה. אני לא יודעת באמת מה קרה שם".
בני המשפחה שיבחו את התמיכה מחבריה ועמיתיה ללימודים של אור: "אנחנו מקבלים תמיכה מעל ומעבר, כל הקבוצה שלה מהצופים וכל החטיבה בה למדה. אנחנו מקבלים תמיכה מבית הספר והמחנכת וצוות בית הספר. אין לנו מילים, הם עושים מעל ומעבר".
פרקליטו של הנהג: "הוא התריע על התקלה"
בתאונה הקטלנית שבה היה מעורב קו 101 של אגד, נהרגה אלבז ונפצעו יותר מ-40 נוסעים נוספים. הנהג, ששמו עדיין אסור לפרסום, הובא השבוע לחקירה נוספת ועומת עם התיעוד ממצלמות האבטחה שבו רואים את האוטובוס סוטה באיטיות מנתיב נסיעתו. "מאוד יכול להיות שהאוטובוס היה תקין בתחילת הנסיעה, ולכן ההודעה של אגד במקומה", אמר פרקליטו של הנהג, עו"ד ערן בר אור. "אבל זה לא אומר שבמהלך הנסיעה לא היה איזשהו פגם מכני שקרה".
"הנהג עדיין עומד על טענתו שהוא נלחם בהגה והאוטובוס סחב ימינה, והוא לא הצליח להחזיר אותו לנתיב שלו", הדגיש הפרקליט. "הוא התריע על תקלה מסוימת, אני לא יודע אם התקלה הזאת קשורה לתקלת ההיגוי. זה דברים שהמשטרה צריכה לבדוק ואני בטוח שהיא תעשה את זה נאמנה".
"הנהג במצב רע מאוד", סיפר פרקליטו. "הוא לא מצליח להירדם בלילה. התמונה של האוטובוס סוטה ימינה, והוא נלחם בו, ולמרות זאת הקיר הולך ומתקרב, חרוטה אצלו בזיכרון. הוא חוזר אליה כל הזמן. הוא מאוד מצטער על מה שקרה, אם כי הוא חושב שהוא לא אשם בתאונה, והוא מאוד מצטער שלא הצליח להציל את הנוסעים ברכב".
"זו לא פעם ראשונה שהוא נוסע בקו הזה", הבהיר עו"ד בר אור. "גם באותו יום הוא כבר נסע בקו הזה. הוא נסע פעמיים לפני זה באותו קו". בנוסף, טען העורך דין כי מרשו מכחיש את הטענות לפיהן הוא היה עסוק בהחזרת עודף בזמן הנהיגה. "הוא אומר שבזמן התאונה הוא היה עם שתי ידיים על ההגה וניסה להחזיר את האוטובוס לנתיב".
כבר ביום שישי הבהירו אנשי חברת אגד כי האוטובוס שנפגע בתאונה היה מדגם חדיש, ולכן סביר שלא תקלה היא שהביאה לתאונה. לאחר התאונה טענו חלק מנוסעי האוטובוס כי הנהג היה עסוק בגביית כסף מהנוסעים בעת התאונה. הנהג עצמו חשוד בהריגה: במהלך הדיון על הארכת מעצרו בסוף השבוע הוא פרץ בבכי.