שילמו עמלות של אלפי שקלים ולא קיבלו החזר: החברה למימוש זכויות, בראשות יאיר שרון, גבתה סכומי כסף גבוהים בשביל לעזור לאנשים עם החזרי המס. בפועל, לאחר שלא קיבלו את כספם, אותם אנשים רדפו חודשים ארוכים אחרי החברה בשביל תשובות וגם כשקיבלו כסף - זה לא היה מה שציפו לו. לחלקם החברה אף רוקנה את הפנסיה לגמרי. בינתיים, אחרי אין ספור תלונות החקירה נגד החברה מתנהלת ברשות להגנת הצרכן.
כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות
אלכסנדר, פנסיונר נכה שזקוק לכסף, ראה את הפרסום באינטרנט של החברה למימוש זכויות והבין מהם שהוא זכאי לקבל כ-26 אלף שקלים בהחזר מס. הוא שילם 750 שקלים אגרה לפתיחת התיק ועוד 2800 שקלים עמלה. חודשים רבים עברו אבל הכסף לא הגיע, ואלכסנדר לא הצליח לתפוס את החברה.
"מאמין שאם אני נפלתי - הרבה נפלו"
אלכסנדר קיבל תשובה ממס הכנסה לפיה כלל לא נפתח לו תיק, ותבע בבית משפט לתביעות קטנות. הוא זכה בכסף ובפיצויים, והוא ממש לא היחיד. כשעוברים על המסמכים הרשמיים של החברה והחלטות בית המשפט רואים שבכל פעם השם משתנה - 'המרכז למימוש זכויות', 'המרכז לחיסכון פיננסי', 'ישס השקעות' - ומאחורי כל החברות עומד אדם אחד - יאיר שרון.
גם נדב ראה את המודעה, קיבל הבטחה להחזר מס של 40,000 שקלים ושילם 10,000 שקלים ליאיר שרון. גם כאן, הכסף עבר אבל החברה נעלמה. "מאותו זמן הבחור לא עונה, לא עונים במשרד", סיפר והוסיף שהוא בהתכתבויות של 78 מיילים עם החברה, שניסתה לרוקן לו את הפנסיה. "מאמין שאם אני נפלתי הרבה נפלו", סיפר נדב והוסיף כי הוא לא מאמין שיקבל את כספו בחזרה.
כשנדב ניסה ללכת למשרד עם צוות החדשות, במרכז מסחרי בראשון לציון, הוא פגש שתי פקידות, ללא זכר ליאיר שרון. אך לשאלות הקשות שהציג נדב לא קיבל תשובות, ויאיר שרון גם לא ענה לטלפון. "אני מאוד נסער, משחקים עם אנשים", אמר נדב.
הר הכסף והר הביטוח שמאתרים חשבונות וחסכונות אבודים יצרו תחום חדש של הונאות - במקרה הטוב לוקחים כסף על שירות שניתן בחינם אבל כאן מדובר ממש על ניצול של הגישה הנוחה למידע על כספים של אנשים. נדב ואלכסנדר הם לא היחידים - למועצה לצרכנות הגיעו אינספור תלונות.
כשתפסנו לבסוף את יאיר שרון בטלפון וניסינו לעמת אותו עם הדברים הוא ענה: "אני אתן לך התייחסות ספציפית לגביי לקוח ספציפי, אם את שואלת באופן כללי קודם כל לקוח חותם על הסכם התקשרות ואנחנו חותמים על החזרי מס טיפול בביטוח".
תגובת יאיר שרון והמרכז למימוש זכויות: הלקוח חותם על הסכם התקשרות עם החברה ועל ייפוי כוח לצורך איתור כספים להם הוא זכאי. בהסכם מציין הלקוח את השירות אשר רוצה לקבל. החברה גובה את שכרה בהתאם לאיתור ולא בהתאם למימוש. במידה ויש לקוחות אשר רוצים לעדכן את הבקשה בדבר השירות אותו רוצים לקבל, יש לשלוח פנייה בפקס וזו תתקבל בתשובה.