יחידת להב 433 פתחה היום (שני) בחקירת עבירות לכאורה שבוצעו במשרד התחבורה, בעקבות תחקיר "המקור" על התנהלות שרת התחבורה מירי רגב. החקירה נפתחה בהנחיית היועמ"שית גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן, וחוקרי היחידה ערכו חיפוש במשרד התחבורה בירושלים ותפסו מסמכים.

החקירה נפתחה בחשד למרמה והפרת אמונים במשרד התחבורה, ועבירות מתחום טוהר המידות ושיבוש מהלכי משפט שנעשו לכאורה במשרד. רגב עצמה לא נחקרה, וחקירת המקרה נמשכת. 

במסגרת תחקיר "המקור", העיד יונתן יהוסף, יועצה המקצועי של רגב לשעבר, על הנעשה בלשכתה. לצד עדותו, בתחקיר הוצגו מסמכים המעידים על כך שרשויות בישראל חולקו בצבעי רמזור: ירוק, צהוב ולבן. לפי התחקיר, רשויות ירוקות זכו להעדפה ולקשב, רשויות צהובות היו נענות "אם האוצר יזרום", כפי שהגדיר יהוסף, ורשויות לבנות לא זכו למענה. דירוג הרשויות סונכרן עם רשימת הפעילים של רגב, שכונו בטייטלים "יהלום", "עוגן" ו־"פעיל מרכזי", לפי מידת השפעתם על התקדמותה של רגב בפריימריז לליכוד, ופניותיהם זכו לקשב בהתאם.

שרת התחבורה מירי רגב (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)
רגב מכחישה את הטענות נגדה | צילום: יונתן שאול, פלאש 90

לאחר פרסום התחקיר רגב הכחישה בתוקף את הטענות נגדה, ואף שלחה מכתב התראה באמצעות עורך דינה. היא טענה שלא העדיפה רשויות ופעילים מסוימים ושלא פעלה בשיטת ה"רמזור" שהוצגה בתחקיר. עוד לפני הודעת המשטרה, השרה רגב ביטלה ריאיון שנקבע בוועידת השלטון המקומי בגלל המחאות נגדה.

השרה רגב מסרה בתגובה: "יש להצטער על כך שמספר שבועות לאחר פירסום התחקיר השקרי של דרוקר, משטרת ישראל הגיעה לחפש מסמכים שלא קיימים במשרד התחבורה. האמת היא פשוטה, מדובר בתחקיר מומצא, אין ולא היתה העדפה על רקע פוליטי. משרד התחבורה מחלק את תקציביו בהתאם למדיניות ולהחלטת גורמי המקצוע וכל טענה אחרת היא שקרית. משרד התחבורה ישתף פעולה עם החקירה כדי להוכיח עד כמה מופרכות הטענות שהעלה דרוקר בתחקיר שלו".