שעות לאחר פרסום גזר הדין ששלח את הנהגת ל-4 שנים בבית הכלא, פורסם היום (ראשון) תיעוד התאונה הקטלנית בבת ים לפני כשנה וחצי. בצילום ניתן לראות את הנהגת נכנסת במהירות גבוהה לצומת בזמן שרוכב האופנוע מנסה לחצות אותה. מעצמת המכה - האופנוע נראה עף מרחק רב.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
בשיחה עם חדשות 12 התייחס דודו בוהדנה, קצין התנועה של מחוז ת"א לתאונה הקטלנית. "היא לקחה חיים של בן אדם, היא הרגה מישהו", אמר. "השופט החליט והכריע בשלו. אני חושב שהשופט הכריע לטובה ואני חושב שצריך להחמיר עם כל הנהגים, לא רק עם אלה שהם צעירים וחדשים".
בוהדנה הבהיר שהנהגת אמנם לא נהגה תחת השפעת אלכוהול, אך סיפר על מקרים רבים בהם הם תופסים נהגים שיכורים, ועל הניסיונות הרבים שלהם להילחם בתופעה. "לצערי הרב, כל סופשבוע תופסים בין 20 ל-30 נהגים שנוהגים תחת השפעת אלכוהול", ציין. "אנחנו במשטרה עושים הרבה הסברה לכל הגילאים, בדגש לכל אלה שהם לקראת גיל הוצאת רישיון נהיגה, אנחנו מגיעים לבתי הספר עושים להם הדרכות, מציגים להם מקרים של תאונות ומקרים של ענישה על מנת להזהיר אותם ולהפחיד אותם".
"זה לא רק בבתי הספר", הבהיר בוהדנה. "עוד שבוע וחצי יש לנו הרצאה לחיילים שעושים להם בטיחות בתנועה, אנחנו עושים את זה לכל האוכלוסיות, לכל הנהגים הצעירים וזה מתחיל מבתי הספר עד הצבא ואפילו גם לנהגי המוניות עשינו פעם כנס אחד."
מוקדם יותר היום נגזרו 4 שנות מאסר בפועל ושלילת רישיון ל-15 שנה על מעיין קריף, שהורשעה לפני כ-5 חודשים בהריגת רוכב האופנוע מאיר (מאור) קלצ'י. בחודש יולי בשנה שעברה הוגש נגד קריף, נהגת צעירה מבת-ים, כתב אישום חמור המתאר כיצד היא נהגה במהירות כפולה מהמותר וחצתה צומת באור אדום כשפגעה בקלצ'י. אביה של קריף אמר בבית המשפט שהוא "מתנצל אלף פעמים".
אלמנתו של קלצ'י הגיבה מחוץ לאולם לאחר גזר הדין: "הצדק נעשה. היא צריכה לקבל את העונש שלה, שתשלם על מה שעשתה". לפני הקראת גזר הדין, סיפר אביו של קלצ'י על חיי המשפחה מאז אותו ערב: "אין לנו חיים מהיום שזה קרה, אין לנו חיים. יש ילדה שאין לה אבא, שלקחו לה את אבא שלה".
באשר לעונשה של קריף, אמר כי הוא "מקווה שהיא תקבל את ההכי גרוע. היא לקחה לי את הילד. שתשב הרבה שנים בבית סוהר, שתשלם על מה שהיא עשתה. היא לא מביעה חרטה. היא הייתה צריכה להתנצל מהתחלה, אבל היא שיקרה, אמרה שהיא נסעה באור ירוק". בתגובה לטענות סנגורה של קריף, כי מדובר בצעירה ללא עבירות קודמות, אמר אביו של קלצ'י: "גם הבן שלי היה צעיר והיא לקחה אותו ברמזור אדום".
לפני הקראת גזר הדין, סנגורה של קריף הגיש בקשה לדחות את הדיון, לאחר שלטענתו בעקבות הטיעונים לעונש של התביעה חלה הידרדרות במצבה הרפואי. הסנגור אף ביקש לקבל חוות דעת פסיכיאטרית נוספת בעניינה של קריף. "חלה החרפה במצבה הנפשי, והיא הוחזרה לטיפול לאחר שלאחרונה היא התבטאה בצורה קיצונית.
"חצתה באדום - במהירות כפולה מהמותר"
כתב האישום שהוגש נגד קריף מתאר את השתלשלות האירועים שהובילו למותו של רוכב האופנוע: ב-12 אפריל, סמוך לשעה תשע בערב נהגה קריף ברכב ברחוב קוממיות בבת ים. באותה עת הגיע לצומת הרחובות קוממיות ומשה דיין רוכב האופנוע, מאיר קלצ'י, בדרכו לפנות לכיוון כביש 20. קלצ'י הבחין ברמזור אדום ועצר, ולאחר שהרמזור התחלף לירוק החל בפנייה איטית שמאלה.
לפי כתב האישום, בשלב זה הגיעה הנאשמת אל הצומת כשהיא נוסעת בנתיב האמצעי, ולמרות שהרמזור בכיוון נסיעתה היה אדום למשך שלוש שניות, היא לא האטה והמשיכה בנסיעה רצופה במהירות של 89-112 קמ"ש, בעוד שהמהירות המותרת בכביש זה היא 50 קמ"ש.
הנאשמת התנגשה ברוכב האופנוע, שהועף ממנו ונזרק להמשך הרחוב,שם פגע במכונית נוספת. הוא סבל מפגיעה רב מערכתית ופונה בבהילות לבית החולים "וולפסון" כשהוא מורדם ומונשם, אך לאחר מספר דקות מת מפצעיו. האופנוע התפרק לשני חלקים ולרכבה של הנאשמת נגרם נזק רציני.
במהלך המשפט הוצגה עדותה של עדת ראייה שראתה את הנאשמת חוצה את הצומת באדום. "ראיתי את המכונית של הנאשמת מגיעה משמאל ונכנסת לצומת באור אדום", שחזרה העדה. "היא אפילו התקשרה לאחיה מיד לאחר התאונה ואמרה לו 'תגיע מהר לקוממיות, רכב עבר באדום ומישהו נפגע'". העדה אף הוסיפה כי רוכב האופנוע עצר טרם כניסתו לצומת והתאונה אירעה כשהתחיל בנסיעה.
"גרסה כוזבת ובלתי מתקבלת על הדעת"
עו"ד ראאד ענוז, נציג פרקליטות מחוז תל-אביב, טען במהלך הדיונים כי קריף נהגה בקלות דעת, הייתה מודעת היטב לטיב מעשיה כמתואר בכתב האישום ולאפשרות של גרימת התוצאה החמורה. בנוסף טען עו"ד ענוז כי קריף נטלה על עצמה סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת התוצאה הקטלנית.
בהכרעת הדין אמר השופט: "הנאשמת דבקה בגרסתה, שהתבררה ככוזבת ובלתי מתקבלת על הדעת, כי היא נכנסה לצומת באור ירוק. הוכח, כי הנאשמת הייתה במרחק גדול מהצומת שעה שהאור הירוק המהבהב, הצהוב והאור האדום דלקו בזה אחר זה בכיוון נסיעתה".
עוד אמר השופט בהכרעה: "התנהגות הנאשמת ,שכללה נסיעה רציפה לתוך הצומת תוך התעלמות מוחלטת מהאורות המתחלפים ברמזור וכן נסיעה במהירות גבוהה בהרבה מהמותר באותו כביש, די בה כדי להקים חזקה בדבר מודעותה לאפשרות גרימתה של תאונת דרכים קטלנית תוך נטילת סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימתה של תוצאה זו . משלא נשללה חזקה זו קמים יסודותיה של עבירת ההריגה".
התביעה ביקשה להשית על קריף מאסר בפועל של בין 3 ל-6 שנים, ואילו סנגורה עו"ד דוד גולן ביקש מבית המשפט להסתפק ב-9 חודשי עבודות שירות.
עורך הדין של קריף, דוד גולן, טען: "גזר הדין חריג בחומרתו בנסיבות התאונה ונסיבות הנאשמת עצמה וגילה. מעבר לכך, בית המשפט נטה לקבל את בקשת הפרקליטות במלואה, כנהוג לצערי, ולכן לטיעון לעונש לא היה שום משקל אצל השופט. התיק עצמו התחיל מהפרקליטות בבחינת 'שלח לחמך' - נגיש כתב אישום על הריגה וגם אם השופט ירשיע בגרם מוות - דיינו. בסופו של דבר השופט הפתיע בהרשעה בהריגה. נגיש ערעור לעליון על עצם ההרשעה ועל העונש ונקווה שהשופטים יתוו דרך אחרת בתיק הזה ובכלל לגבי נהגים צעירים מאד. לא אפשרו לנו לקבל חוות דעת נוספת לגבי מצבה".