אורנה הוזמן-בכור, יו"ר הדירקטוריון של נמל אשדוד, דיברה אתמול (חמישי) בוועידת המשפיעים על הרפורמה החדשה בנמלים וההצלחה של נמל אשדוד - לצד הנמל החדש בעיר. לצד ההצלחות היו"ר ענתה על שאלות קשות בנוגע לעובדים, שעלו לכותרות בטענה לתקיעת הרפורמה החדשה.
הרפורמה בנמלים הפכה להיות אחת הרפורמות המדוברות והמתוקשרות בשנים האחרונות ומטרתה ליצור תחרות בין הנמלים ולהכניס נמלים חדשים לארץ. כיום יש 4 נמלים בישראל: נמל אשדוד נמל חיפה, נמל אילת ונמל מספנות ישראל שנמצא בחיפה.
בשנת 2021 אמורים להיפתח עוד 2 נמלים באשדוד ובחיפה. יו"ר הדירקטוריון סיפרה כי המטרה שלהם היא שתהיה תחרות הוגנת ולא לסגור את הים. "אנחנו הנמל המוביל בישראל והשער הכלכלי של מדינת ישראל, בחודש האחרון שברנו שיאים של כל הזמנים מבחינת פריקת המכונות שנכנסו לנמל אשדוד. לא מעט שמעתם עלינו בשנים האחרונות: על נמל דינמי, מורכב.
הוזמן-בכור שיבחה את 1400 עובדי הנמל, שעלו לכותרות ככאלה שתוקעים את הרפורמה החדשה. לדבריה אותם עובדים חוששים לפרנסתם בעקבות הנמל החדש בעיר. "לזה אנחנו צריכים לתת תשובה, אני כיור הדירקטוריון יחד עם חבריי לדירקטוריון משקיעים השקעות עצומות בתשתיות, יחסי עבודה, רגולציה - על מת שנוכל להתמודד בתחרות הוגנת ושוויונית, ושלא נישאר "נמל נכה" שנמצא מאחור ושיהפכו את הנמלים החדשים למונופול".
גם אחרי שינויים שהיו בהנהלה העובדים עדיין מצליחים לשמור על תנאים טובים, ויש שיגידו הטובים במשק, אך למרות זאת עדיין תוקעים את הרפורמה. בתגובה, הוזמן-בכור טוענת שאין זה המצב והם לא תוקעים את הרפורמה: "העובדים מסורים לעבודה, בסוף המספרים מדברים בעד עצמם. כשנדע איזה ממשלה יש נשב עם שר התחבורה בחדר סגור עד שייצא עשן לבן ונסגור הסכם".
בתגובה לשאלה על הצעדים שיעשו במידה והעובדים אכן ישימו "מקלות בגלגלים" כשהרפורמה תחל, ענתה היו"ר כי "נושא השביתות עבר מהעולם ושייך לעולם הישן". הוזמן-בכור כי הם לא רואים שביתות ורואים הרבה פחות עיצומים מהשנים האחרונות. "כולם מבינים שהנמל הזה צריך להמשיך להיות הנמל המוביל בישראל", הוסיפה.