בעוד מעצרו של הנהג הדורס - נער בן 18 מבית שמש - הוארך הלילה בארבעה ימים, בהמתנה לתוצאות בדיקות הסמים והאלכוהול שבוצעו לו, בני משפחותיהם של רוכבי האופניים שנהרגו בשבת בבוקר בתאונה המחרידה סמוך לנחל שורק – מתקשים לעכל את האסון.
"אבא היה מודע לסכנות, אנחנו היינו מודעים לסכנות, היו תאונות כאלה בעבר וזה מאותת לך, אבל הוא אהב את זה – הספורט הזה היה החיים שלו, הוא היה מאושר", אומר הבוקר בכאב ניר סימון, בנו של עו"ד יצחק סימון, אחד משני ההרוגים. "הוא עשה מה שהוא אוהב לעשות. לא יכולנו להגיד לו "אבא תפסיק לרכוב, זה מסוכן".
"הוא כל כך רצה לחזור לרכב בגאווה עם חבריו"
הבן הוסיף כי "רק לפני חודש וחצי אבא חזר מתחרות ה"טרנס-אלפ" - לחצות את האלפים באופניים, היה לו קשה – הוא כבר לא צעיר, בן 63, וביום האחרון של התחרות הוא עשה שם תאונה ושבר צלע, אבל המשיך את התחרות על האופניים שבסופה התמוטט ופונה לבית חולים. כך שבחודשיים האחרונים הוא לא רכב, אבל הוא כל כך רצה לחזור שוב לאופניים ולרכב בגאווה עם החברים שלו".
"אנחנו הילדים, בתור מתנה בעקבות הצלחה שלו בתחרות, ערכנו את הבלוג שלו ועשינו מזה ספר", הוסיף סימון. "הוא מאד התרגש מזה. הוא כתב בבלוג שלו: "הברכיים כואבות, הגוף מבקש מנוחה, אבל הנפש שמחה. להמשיך לרוץ, להמשיך לשחות, להמשיך לרכב – סימן שאני חי".
"שוב מדובר בנהג צעיר – אני לא יודע אם לכעוס עליו או לרחם עליו", סיכם הבן. "הלקח הוא: סעו בזהירות. אלה החיים וכנראה שהמוות הוא חלק מהחיים".
בתו של ההרוג קיבלה ביפר – ורצה לבית החולים
גם במשפחת גרוסמן, שאביה שלום נהרג גם הוא בתאונה, המומים מהתוצאות הטרגיות של ספורט הרכיבה שהיה אהוב עליו כל כך. "זה פשוט נורא, בבוקר עוד דיברתי עם שלום והוא סיפר לי כמה שהוא נהנה עם הנכדים בחופש", אמר חברו הטוב דני אמיר לעיתון "ידיעות אחרונות". רק שלשום נפגשה המשפחה כולה לשמחת ברית מילה, וזו הייתה הפעם האחרונה שהילדים ראו את שלום.
בתו של גרוסמן, ליטל, היא עיתונאית בעיתון "מעריב". במסגרת תפקידה היא קיבלה אתמול בבוקר ביפר מדובר מד"א על התאונה. היא ידעה שאביה נוהג לרכב על אופניים באזור, ניסתה להשיג אותו בטלפון הנייד ללא הצלחה, ואז מיהרה לבית החולים. שם היא קיבלה את בשורת האיוב: אבא נהרג על הכביש.
"עייפות יכולה להיות יותר גרועה ממצב של שכרות"
במשטרה אומרים הבוקר כי עוד מוקדם לדבר על תוצאות חקירת התאונה. "נחשפתי בחיי להרבה מאד תאונות דרכים, והזירה הזו הייתה מזעזעת במיוחד", אמר הבוקר ניצב משנה מאיר אור, ר' מחלקת התנועה במשטרת ישראל, בראיון לגלי צה"ל. "הנהג לא נבדק בינשוף אלא נלקח לבדיקות דם כדי לבדוק גם סמים. נבדוק בדיוק איפה הוא היה במהלך היום והלילה שלפני, כמה שעות הוא היה ער, האם הם שתו או לא, הכל ייבדק".
"ההנחה הראשונית היא שמדובר בהירדמות על ההגה לאחר בילוי. צריך להבין שעייפות יכולה להיות יותר גרועה ממצב של שכרות, יכולת השליטה שלך ברכב אובדת לחלוטין. אנשים צריכים לדעת את זה ולהבין: כשאתם יוצאים לנהיגה כשאתם עייפים – אתם מסכנים חיים".
"הרוכבים נסעו כחוק כדבוקה על השול, עם ביגוד צבעוני", הוסיף קצין המשטרה. "רכיבה על אופניים הפכה ממש לתרבות בישראל, כמות אדירה של רוכבים נמצאים בכבישים בשבת בבוקר. אי אפשר לסגור את הכבישים הללו כי זה ממש חצי מדינה. לא ניתן לשלוט על כל נהג שיירדם בדרך ולכן הפיתרון היחידי הוא ליצור נתיבים נפרדים לרוכבי אופניים, אך זה עולה מיליונים. עד שלא נעשה נתיבים נפרדים ונשקיע בזה את כל הכסף שצריך – לא נוכל להימנע מתאונות כאלה".