המתיחות בין הנהלת הרכבת לעובדים נמשכת: הנהלת רכבת ישראל פנתה לבין הדין בבקשה להכריז על ביזיון בית המשפט על כך שמתוך 17 הנהגים שנמצאו כשירים לחזור לפעילות מלאה ומיידית, 12 מהם סירבו לעשות כן.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
מנגד, טוענים גורמים בוועד עובדי הרכבת כי הנהגים הסכימו לחזור לעבודה בתוך מספר שעות, אך בהנהלה סירבו לקבל את בקשתם לדחייה והורו להם להתייצב באופן מיידי בעבודתם.
לטענת הוועד, יש בידי הנהגים הוכחות לכך שנהג שהתבקש לחזור לעבודה בשעה 12:00, ביקש דחייה עד לשעה 16:00 אך סורב על ידי הנהלת החברה. למעשה, ביום שישי מסיימת הרכבת את פעילותה סמוך לשעה שבה ביקש הנהג לחזור, ולכן אין לבקשתו משמעות אמיתית בפועל.
"הודעת הנהלת הרכבת כמו גם הפנייה, אם נעשתה, לבין הדין, מנותקת מהמציאות", הדגישו בוועד העובדים. "הרוב המוחלט של הנהגים שהוחלט לגביהם כי הם כשירים, שבו לעבודה כבר היום בבוקר או הודיעו למנהליהם כי הם ישובו לעבודתם על פי סידור העבודה".
"ישנם נהגים בודדים שהתבקשו הבוקר להתייצב 'מעכשיו לעכשיו' וביקשו, מסיבות אישיות להתייצב מאוחר יותר", אמרו בוועד. "צר לנו ששוב, הנהלת הרכבת מכפישה את שמם של הנהגים לשווא".
דיון נוסף בנושא נקבע ליום ראשון הקרוב בשעות הבוקר, אך ברכבת ישראל מבקשים להבהיר כי למרות העומס של יום שישי, לא צפויים שיבושים בתנועת הרכבות הסדירה.
אתמול איים שר התחבורה ישראל כץ כי יבטל את ההסכמים הקיבוציים שנחתמו עם עובדי הרכבת אם לא יפסיקו להיעדר מעבודתם בשל הצהרות כוזבות על מחלתם. "העובדים ממשיכים לפגוע בנוסעים, לא ניתן לזה להמשיך", טען השר בריאיון למהדורה המרכזית.
שר התחבורה ביקר את נהגי הקטר שלא התייצבו לעבודתם והבהיר כי טענותיהם מופרכות. "השיח עם העובדים הוא אינו על כסף, אלא על התמורה שהם צריכים לתת בעבורו. העובדים עושים כל שעולה על רוחם בניגוד להסכמים שהושגו בנוגע לתנאי תעסוקתם. לא נחשוש לבטל את ההסכמים הללו אם המצב הזה יימשך", הבהיר כץ.