איפה אנחנו נותנים הכי הרבה "גז" על הכביש? מחקר ראשון מסוגו של הטכניון בשיתוף עמותת אור ירוק, שמתפרסם הערב (ה') חושף לראשונה את רשימת הכבישים המהירים שבהם הישראלים אוהבים ללחוץ על דוושת הגז. אותם כבישים בהם הנהגים מגיעים למהירות הגבוהה בעשרות קילומטרים בשעה מזו המותרת.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
הכביש שבו הישראלים נוהגים הכי מהר הוא כביש 6, בין צומת נחשונים לקסם - שם נמדדו מהירויות נסיעה של 150 קמ"ש ואף יותר, לפחות 40 קמ"ש מעל המהירות המותרת. במקום השני נמצא הנתיב המהיר, עם מהירות של 145 קמ"ש, קרוב ל-40 קמ"ש מעל המותר.
את המקום השלישי והמפוקפק, עם מהירות של 140 קמ"ש, חולקים כביש 4, כביש 431, כביש 40 וכביש 1 באזור מחלף בן שמן - עם ממוצע של 30 קמ"ש מעל המהירות המותרת.
הכבישים בהם נוסעים הכי מהר בישראל: הרשימה המלאה
במקום הרביעי - כביש 3 וכביש 77 עם מהירות של 135 קמ"ש, ובחמישי נמצאים נתיבי איילון, כביש 70 וכביש 2 באזור זכרון יעקב - שם נמדדה מהירות של 130 קמ"ש, כ-40 קמ"ש מעל המהירות המותרת.
4 מכל 10 ישראלים נוהגים במהירות מופרזת
את המחקר ערכו פרופ' שלמה בכור וגב' סמדר מוריק בשיתוף עם עמותת אור ירוק וחברת Decell. בסך הכל נבחנו כ-3,000 קטעי כביש בארץ, ב-1850 מתוכם, נהגים תועדו נוסעים במהירות אסורה לפי חוק. על פי המחקר, 40% מהישראלים נוסעים במהירות מופרזת.
דווקא במקטעים שבהם מוצבת מצלמת מהירות באופן בולט, הנהגים האטו. לכן, אחת ההמלצות היא לסמן ולהבליט את המצלמות כך שלא יהיו רק למתן דוחות אלא ממש כאמצעי להאטת המהירות.
״תפקיד המצלמות הוא לא רק לגרום להורדת מהירות אלא גם להרתיע נהגים מלנסוע במהירות מופרזת", הדגיש שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק. "לכן, על המצלמות להיות בולטות ומשולטות באופן בולט וברור. במקומות שבהן הוצבו המצלמות ירד מספר התאונות ב-26% והוכיחו כי הן כלי אפקטיבי במלחמה בתאונות הדרכים״.
על פי נתוני המשטרה, מהירות מופרזת היא הגורם השני בחומרתו לתאונות דרכים קטלניות, שהביא למאות הרוגים בכבישים בשנים האחרונות. אם כולנו נוריד את הרגל מהגז אולי הסטטיסטיקה - תרד בהתאם.