מטוס הכיבוי הרוסי "איליושין 76" שנחת כאן אתמול הוא ממטוסי הכיבוי הגדולים בעולם. כלי הטיס העצום מסוגל לשפוך יותר מ-40 טונות של מים, אורכו 47 מטרים והוא טס במהירות של 748 קמ"ש.
עיקר עבודתו של ה"איליושין 76" היא זריקת מים מעל החלק המערבי של הכרמל, שם לא מצליחים להשתלט את האש. חלוקת העבודה בתוך המטוס מתחלקת בין הנווט הישראלי שבודק את מסלול הטיסה וכיווני הטיסה, לבין הטייס הרוסי שמטיס את המטוס מכיוון הים לעבר מקורות האש ומנמיך לגובה של 50 מטר. ברגע שמפקד המטוס נותן את הפקודה הכבאי פותח את מיכל המים.
את הסיבוב הראשון עושים "על יבש" כדי ללמוד את השטח, וברגע שהנווט מוצא את מוקד האש אשר מטפסת כתוצאה מהרוח ממעלה ההר, הטייס חייב לעלות את החלק הקדמי של המטוס כלפי מעלה, כדי לא להתנגש בצלע ההר.
אחד מחברי הצוות במטוס מסביר כי הם הגיעו מכיוון הים וכעת הם נכנסים לשטח אפוף עשן כבד וסמיך ומיד כשהם ייגעו למוקד האש הם יזרקו 42 טונות של מים.
ולדימיר סחנו, מפקד מערכות הכיבוי מסביר כי "ניתן לבצע 10-15 טיסות ביום". הטייס אנדריי סמירנוס המטיס את ה"איליושין 76" קרוב ל-20 שנה אופטימי לגבי השריפה בכרמל: "המצב בישראל קשה אך אפשר לשפר אותו. השתתפתי בכיבוי שריפות גדולות הרבה יותר ברוסיה ואני מעריך כי תוך יומיים נוכל להשתלט על האש".
תרגום: לולה סורוקה
האסון בכרמל - סיקור מיוחד:
מטוס הכיבוי האמריקני "סופר טנקר" מעל הכרמל
3 חשודים נוספים בניסיונות הצתה נעצרו ע"י משטרה
אביו של הכבאי שנספה באסון זועם: "שלחו את הבן שלי להתאבד"
כך פועלת "הרכבת האווירית" בכרמל
עד ראייה: "ניתן היה למנוע את אסון האוטובוס"
שלמה ארצי חוזר לביתו שבעין הוד
צפו: כך עוקבים בחפ"ק אחרי התקדמות האש
לילה עם הכבאים האמיצים שנלחמים באש