חשוב לברר האם ישנם מעקות בטיחות שמתאימים גם לאוטובוסים"- כך אמר הערב ד"ר משה בקר מומחה לתחבורה ובטיחות בדרכים, בעקבות התאונה הקטלנית בדרום, בה נהרגו 24 בני אדם, ועשרות נפצעו. "לא כל מעקה מתאים גם לאוטובוסים. לפי מיטב ידיעתי יש שם גדר בטיחות רגילה, ואז אם נהג האוטובוס סטה במהירות גבוהה יחסית- גדר הבטיחות לא יכולה לעצור את האוטובוס".
ד"ר בקר הסביר כי האזור הטופוגרפי בו ממוקם הכביש הוא קשה לנסיעה. "הכביש הוא חד מסלולי, מבנה סטנדרטי לכבישים באזור. אין שם הרבה תנועה. במקום עוברים בין 1000 ל-1500 כלי רכב ביממה. כביש 12 מחבר את שדה התעופה עם אילת דרך הגבול המזרחי. המעבר שם הוא באזור טופוגרפי קשה, לעומת כביש הערבה למשל, שהוא כביש ישר. יש שם עקומות חדות, שיפועים, והפרשי גובה גדולים בין מפלס הכביש למשטחים שנמצאים בצדו. מדובר בתהום בגובה של 40-50 מטר גובה".
ד"ר בקר אומר שבתאונה מסוג זה הסיכויים לשרוד קלושים. "רכב שסוטה ומתדרדר, הסיכויים להישאר בחיים הם נמוכים. היו שם שני אוטובוסים בנסיעה. אחד עקף את השני בקטע של עקומה, כנראה במהירות לא נמוכה, ואז האוטובוס שעקף התדרדר, כך עולה מהעדויות".
"היתה תאונה דומה בגליל בגלל מזג אוויר סוער", סיפר דוד נמרי מהנדס רכב. "הסברה היא שהנהג נסע מהר בעיקול, וכנראה לא היה מעקה בטיחות מתאים. מעקה כזה היה בולם את ההתדרדרות של האוטובוס. ייתכן שזה שני הגורמים ביחד. יכול להיות שהוא בלם בצורה לא נכונה, ולכן החלק האחורי של האוטובוס החליק".